Ik ben er trouwens achter dat mijn zuurdesem wel zorgt voor rijs maar niet zolas het hoort. Er is mij door een vrind vertelt dat dat kan dat het desem te zuur zou kunnen zijn en de glutenvorming afbreekt. Na de rijs uit het mandje loopt het deeg dan plat uit. Hoe krijg je nu voor elkaar dat het desem niet te zuur wordt, maar wel in de pot flink uitzet?
Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
3392Als je het zo vertelt zou ik bijna onze Graef verkopen en zo'n mes gaan halen (midlife crisis leeftijd: Check)gilleko B. schreef: zo 22 nov 2020, 14:26 Het is wellicht overkill en neigt misschien ook nog eens een keer naar een lichte geestelijke aberratie waarschijnlijk versterkt door een midlife crisis wat ik eigenlijk totaal niet voel en ervaar. Totaal geen behoefte aan jonge vrouwen of zo, maar wel een mooi stalen japans mes. Dus wat hier o.a. met koffie en brood gebeurt en met messen is meer omdat het kan en leuk is. Kijk, in je fikken snijden met een snijmachine is heel digitaal en helemaal niet heroïsch. Maar met een japans mes waarbij een een vakman ergens in Seki in de kou zich rot heeft gehamerd en waarmee ik me in de vingers snij. Je zou het er bijna voor doen.oh nee zo dus
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario
3393Prachtiggilleko B. schreef: zo 22 nov 2020, 14:26 Het is wellicht overkill en neigt misschien ook nog eens een keer naar een lichte geestelijke aberratie waarschijnlijk versterkt door een midlife crisis wat ik eigenlijk totaal niet voel en ervaar. Totaal geen behoefte aan jonge vrouwen of zo, maar wel een mooi stalen japans mes. Dus wat hier o.a. met koffie en brood gebeurt en met messen is meer omdat het kan en leuk is. Kijk, in je fikken snijden met een snijmachine is heel digitaal en helemaal niet heroïsch. Maar met een japans mes waarbij een een vakman ergens in Seki in de kou zich rot heeft gehamerd en waarmee ik me in de vingers snij. Je zou het er bijna voor doen.oh nee zo dus
Zen and the art of ik snij mijn eigen in de midlife
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3395Minder starter pakken, meer lauw water en meer meel voeren en boven 25c laten vreten. Bijvoorbeeld 10gr desem + 100 gr water en100 gr meel. Dan nog een keertje voeden op zelfde manier en op piek gebruiken om brood te bakken. Dit werkte bij mij.gilleko B. schreef:Ik ben er trouwens achter dat mijn zuurdesem wel zorgt voor rijs maar niet zolas het hoort. Er is mij door een vrind vertelt dat dat kan dat het desem te zuur zou kunnen zijn en de glutenvorming afbreekt. Na de rijs uit het mandje loopt het deeg dan plat uit. Hoe krijg je nu voor elkaar dat het desem niet te zuur wordt, maar wel in de pot flink uitzet?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3396Dank, relatief veel vers meel toevoegen1:10:10. Ga nu gelijk dat even doen! Morgen kijken hoe het gegaan is.
3397Bobbee mijn dank is groot, heb eigenlijk altijd de verhouding starter en bijvoeren verkeerd gedaan. Nog geen 12 uur later dit. Mooi. 1:10:10bobbee schreef:Minder starter pakken, meer lauw water en meer meel voeren en boven 25c laten vreten. Bijvoorbeeld 10gr desem + 100 gr water en100 gr meel. Dan nog een keertje voeden op zelfde manier en op piek gebruiken om brood te bakken. Dit werkte bij mij.gilleko B. schreef:Ik ben er trouwens achter dat mijn zuurdesem wel zorgt voor rijs maar niet zolas het hoort. Er is mij door een vrind vertelt dat dat kan dat het desem te zuur zou kunnen zijn en de glutenvorming afbreekt. Na de rijs uit het mandje loopt het deeg dan plat uit. Hoe krijg je nu voor elkaar dat het desem niet te zuur wordt, maar wel in de pot flink uitzet?
3398Gaaf!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
3399LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3400Alexander's hazenlip is verholpen, wat een jolige snuit nu zegfransg schreef: