Ja klopt, die heb ik.bvds schreef: ma 23 nov 2020, 19:46 Haha met koelring doet de premill het wel beter he...die heb je toch?
Komen nog metingen van.
Maar ook dan zit ik bij het derde bakkie op 96 graden.
Ja klopt, die heb ik.bvds schreef: ma 23 nov 2020, 19:46 Haha met koelring doet de premill het wel beter he...die heb je toch?
Komen nog metingen van.
Als het verrukkelijk smaakt, geen probleem.
96 is voor mij de sweetspot.Ooit gemeten . Lang geleden.Maar uiteindelijk is dat een absoluut getal waar je naar mijn mening niet te veel waarde aan moet hechten. Smaak is immers relatief en subjectief. Veel persoonsgebondener kun je het niet hebben. Vertrouw je pupillen en papillen en niet een electronisch meetinstrument.
Mee eens. En die metingen worden soms heel absoluut gebracht terwijl het alles uitmaakt hoe men meet, met welk type probe, op welke plek precies, hoe snel de probe reageert op veranderingen, hoe het wordt waargenomen / genoteerd / gelogd, hoe de dosering was, hoe de doorloop was, welke boon & branding, welke voorkeur voor smaak en zetwijze.cremalover schreef: do 26 nov 2020, 11:02 96 is voor mij de sweetspot.Ooit gemeten . Lang geleden.Maar uiteindelijk is dat een absoluut getal waar je naar mijn mening niet te veel waarde aan moet hechten. Smaak is immers relatief en subjectief. Veel persoonsgebondener kun je het niet hebben. Vertrouw je pupillen en papillen en niet een electronisch meetinstrument.
96 is voor mij de sweetspot
Dat klopt.bvds schreef: do 26 nov 2020, 12:4996 is voor mij de sweetspot
96 groeptemp betekent extractietemp van 100+!
Cremalover, denk dat jij 96 graden extractietemp bedoeld....
Precies. Ik mik op 80 graden en als de koffie te veel zuren heeft pak ik 85. 90 is absoluut te heet voor mijn smaakpapillen.Marcje schreef: do 26 nov 2020, 13:51 Ik mik nu op 85gr op de stickers en dan moet ik een keer of 3 flushen met de Stradivari (gen 3 kop) vanuit een ‘idle’ situatie. Komt dat overeen met de ervaringen van de andere gebruikers?
Meerdere kopjes achter elkaar gaat een heel stuk beter met de isolator.
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”