Re: Bezzera Strega

191
Marcje schreef: zo 20 dec 2020, 13:33
dennis-caro schreef: za 19 dec 2020, 19:40 Even een topic omhoog schoppen :lol:

Veel nuttige tips en linkjes voor het juiste onderhoud gevonden!

Hoe ontkalken jullie de Strega?

Ik gebruik een waterfilter en ontkalk hem verder niet.
Heb het plan op gevat om de boiler te isoleren (om wat te prutsen te hebben) en zal eens kijken hoe hij er dan uitziet vanbinnen.

Op mijn vorige machine (met waterslang) had ik zo'n roze waterfilter. Aangezien de Strega geen waterslang heeft heb ik een Brita-kan gekocht. Maar dat vind ik wel gedoe, hoor. Zo'n kan vullen duurt een eeuwigheid :D
Dus denk nu aan die waterfilterzakjes. Is dit dan ook voldoende?
Heb er net eentje besteld bij DR Trading, samen met wat andere spulletjes.

192
Hij staat bij mij op vast water, en heb daar een groot filter tussen zitten.
Bij m’n vorige machine (Mitica) gebruikte ik deze flitertjes die je op de slang zet. Weet niet hoe de bescherming zich verhoud tot een Brita zak. Zijn zijn wel erg handig! ;-)

Afbeelding
dus...

193
Ja, die filters gebruikte ik bij mijn vorige machine ook. En ook bij de La Piccola die we op vakantie altijd meenemen.
De Bezzera Strega heeft geen slang dus deze filters passen niet. Vandaar dat ik ook die zakjes dacht die je in het waterreservoir 'hangt'.

194
dennis-caro schreef: zo 20 dec 2020, 17:34 Ja, die filters gebruikte ik bij mijn vorige machine ook. En ook bij de La Piccola die we op vakantie altijd meenemen.
De Bezzera Strega heeft geen slang dus deze filters passen niet. Vandaar dat ik ook die zakjes dacht die je in het waterreservoir 'hangt'.

Je kunt onderin de tank een slangtule schroeven (in plaats van dat rode plastic zeefje), siliconen slangetje eraan, en dan zo'n filter.
Exacte maat weet ik niet (3/8" ?), maar die hebben ze bijvoorbeeld bij de Hornbach

dus...

195
dennis-caro schreef:
Marcje schreef: zo 20 dec 2020, 13:33
dennis-caro schreef: za 19 dec 2020, 19:40 Even een topic omhoog schoppen
Afbeelding

Veel nuttige tips en linkjes voor het juiste onderhoud gevonden!

Hoe ontkalken jullie de Strega?

Ik gebruik een waterfilter en ontkalk hem verder niet.
Heb het plan op gevat om de boiler te isoleren (om wat te prutsen te hebben) en zal eens kijken hoe hij er dan uitziet vanbinnen.

Op mijn vorige machine (met waterslang) had ik zo'n roze waterfilter. Aangezien de Strega geen waterslang heeft heb ik een Brita-kan gekocht. Maar dat vind ik wel gedoe, hoor. Zo'n kan vullen duurt een eeuwigheid :D
Dus denk nu aan die waterfilterzakjes. Is dit dan ook voldoende?
Heb er net eentje besteld bij DR Trading, samen met wat andere spulletjes.
Die zakken zijn perfect in het reservoir om je water te ontkalken! Ontkalken erg goed. Ik heb ergens nog een professioneel uitgevoerde analyse staan op het forum.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

197
Marcje schreef: zo 20 dec 2020, 18:17
dennis-caro schreef: zo 20 dec 2020, 17:34 Ja, die filters gebruikte ik bij mijn vorige machine ook. En ook bij de La Piccola die we op vakantie altijd meenemen.

Je kunt onderin de tank een slangtule schroeven (in plaats van dat rode plastic zeefje), siliconen slangetje eraan, en dan zo'n filter.
Exacte maat weet ik niet (3/8" ?), maar die hebben ze bijvoorbeeld bij de Hornbach

DV_8_5481263_01_4c_NL_20151117163529.jpg
Aha, woww! Bedankt, goede tip. Dat ga ik zeker bekijken. Als de Hornbach weer open is :lol: