Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

3521
Naast a room with a view, nu ook a kitchen with a view . Mooie keuken met nog mooier uitzicht.

Nog mooier vind ik de geestelijke verbale aanvliegroute van Frans ter aanwending van een luie combimagnetron. Ik heb mij ooit laten vertellen dat het maken van spongecakes goed gaat in een magnetron. Ik ga dat eens proberen.

Straks weer een desem 1:5:5 aanmaken, waarvan 1 deel uit de pot uit de koelkast met tarwebloemdesem, toevoeging 5 delen roggebloem en 5 delen water. Werkt iedere keer weer erg goed.

Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

3522
fransg schreef:
bobbee schreef: ma 04 jan 2021, 15:10 Waarom gebruik je niet meer de oven? Ik bedoel als die het goed doet waarom dan de combi magnetron gebruiken?
Ik vind het leuk te ontdekken wat die combi kan doen. Het ding staat er nu eenmaal en heeft tot nu toe een gemakkelijk leventje gehad, af en toe iets 5 minuten opwarmen. Voor hij van ouderdom stuk gaat mag die weleens de handen uit de mouwen steken. Tenslotte moeten alle apparaten in huis hun bijdrage leveren aan het welzijn van de inwoner.
Ik denk dat je het nu beter dit avontuur kunt doortrekken naar de koffie hobby en omdat ik het gevoel heb dat je mij hierbij nodig hebt komt hier mijn pleidooi voor de oven.

Het is namelijk zo dat je een desembrood (te vergelijken met vers gebrande koffie in deze) gaat malen met een messen maler en daarna gaat brouwen op een temperatuur onstabiel apparaat....
Afbeelding

Het is een leuk apparaat voor het afbakken van afbakbrood van de supermarkt waarop het woord desem op de verpakking staat gedrukt.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!