Verdomme Frans ze hebben je ook te pakken.
Ging lang goed.
Nu heb je een probleem.Tenzij je altijd oude kaas eet.Maar jam,honing,hagelslag kun je nu wel vergeten.
Verdomme Frans ze hebben je ook te pakken.
Hoog rogge gehalte.?fransg schreef: wo 27 jan 2021, 08:41 Ja tragisch -- ik vermoedde dat ik iets aan ingrediënt was vergeten of verkeerd had afgewogen omdat het deeg wat nat en kauwgom-achtig bleef, niet erg stevig werd en steeds uitzakte op de snijplank waar ik het liet rusten. Op gevement leek het na het opbollen wel meer overeind te willen blijven, dus ik bloem eroverheen en hup de bijna-hete oven in ermee (dwz ik bleef zelf buiten de oven). 55 minuten erin gehouden.
Ik doe altijd vrijwel hetzelfde, dus evenveel rogge (300g desem van 50% water 50% rogge volkoren eigen maling), daarbij 120g tarwe volkoren eigen maling + 300g bloem + 260g water incl 30g espresso +14g zout
Ik hoop niet dat dit de eerste symptomen zijn !fransg schreef:Die had je op 7 maart vorig jaar al hier gepost :
gilleko B. schreef: za 07 mar 2020, 07:34 https://youtu.be/mY7e6A-EFzc
Rustgevend en prachtig filmpje
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Als ik nu een artisan broodbakker zou zijn met een yoeptjoep kanaal en een kekke muts zou dragen en van die schijven in mijn oorlellen zou hebben zou ik zeggen " Het brood praat met je ".bobbee schreef: do 28 jan 2021, 13:56 Jij hebt een goed zicht op wanneer je de desem gaat gebruiken en wanneer je deeg de oven in moet.