Het is erg lastig te beoordelen,ik heb geen dB meter. Maar de XL maakt een fractie meer geluid dan de specialita, stationair (of leeg) is er nauwelijks verschil dus het extra geluid komt puur van het malen van meer bonen tegelijk.
In Amstelveen heb ik er geen Atom naast staan, maar als ik de Atom van mij thuis in gedachte neem denk ik wel de dat 75e een stukje luidruchtiger is. Maar alle drie vallen bij mij nog altijd ruimschoots in de catagorie stille koffiemolens.
Re: Eureka Mignon XL (65mm schijven)
22‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
23De 'NIOSH' (NIOSH Sound Level Meter) app (iig iOS) is gratis, heeft veel mogelijkheden en schijnt, ondanks dat je telefoon niet gecalibreerd is, toch goed betrouwbaar te zijn.
Ik gebruik hem regelmatig.
Gr, Guido
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60
24‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
26Grappig dat de tijd optelt. Dat ben ik niet gewoon.
Ik ben verwend met mijn eureka Olympus 75 als eerste maker. ik kom niet boven de 4 seconden, meestal iets boven de 3.
Ik ben verwend met mijn eureka Olympus 75 als eerste maker. ik kom niet boven de 4 seconden, meestal iets boven de 3.
27Hij telt op in manual modus. Daarom klikt hij hem uit aan het eind. In de twee timed modi telt hij wel af. Zelfde als bij de andere Mignons.De B. Cormorant schreef: wo 24 feb 2021, 19:52 Grappig dat de tijd optelt. Dat ben ik niet gewoon.
29Aha, dat had ik niet door, ik heb geen atom hoor, ik heb de oude versie hs, hier in het midden, die toont niks in manuele modus
30Ahja, olympus heeft dat niet inderdaad! Ook een hele fijne koffiemolen lekker hufterproof.