Re: De JURA S8 Piano Black of de Siemens EQ.9 Plus S500?

5
Ondanks dat ik geen verstand van volautomaten heb:
Als ik het allemaal een beetje volg, heeft Siemens structurele problemen met de EQ serie. Als er iets mis is met Jura, zijn dit meestal incidentele problemen. Incidenteel wil in deze context niet zeggen minder, maar minder structureel van aard.
Tot slot nog een gevoelsmatige: koop een koffiemachine bij een fabrikant van koffiemachines.

Re: De JURA S8 Piano Black of de Siemens EQ.9 Plus S500?

6
HanR schreef: vr 26 feb 2021, 13:37 Als ik het allemaal een beetje volg, heeft Siemens structurele problemen met de EQ serie.
Misschien met bepaalde modellen in de EQ serie, maar beslist niet met allemaal. Wijzelf, plus een aantal vrienden van ons, hebben een Siemens en daar in ca. 5 jaar tijd nog nooit problemen mee gehad.

HanR schreef: vr 26 feb 2021, 13:37 Tot slot nog een gevoelsmatige: koop een koffiemachine bij een fabrikant van koffiemachines.
Tsja, dan zou je ook geen wasmachine van Siemens moeten kopen? Gevoelsmatig moet je een machine kopen die past bij je budget en smaak, en waarvan (objectief) bekend is dat het een kwalitatief goed produkt betreft.

Overigens wil ik ook beslist niet beweren dat Jura ondergeschikt zou zijn aan Siemens.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario