Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
3811Zal best, maar je moet toch ergens mee beginnen.
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
Ik heb tientallen jaren geleden eens een dartboard gekocht en diverse sets fantastische darts erbij. Die darts kon je in zoveel verschillende vormen van allerlei high tech ruimtevaartmaterialen combineren, ongelooflijk (vandaag de dag vermoedelijk nog mooier). Ik las ook boekjes over de sport en over legendarische spelers. Het leek me eigenlijk vrij vanzelfsprekend dat ook ik hiervoor een bijzonder talent zou blijken te hebben, echter, niets daarvan. De punten van de dart staken soms in de wand naast het board en vaak ook ketsten ze af op het metalen draad dat de vakjes scheidde, iets dat je op tv nooit ziet en dan valt zo'n dart in de houten parketvloer, wat een armoedige boedel oplevert. Dus ik heb op een gegeven moment afscheid moeten nemen van de sport. Geen tournee, geen persverklaring, geen tatoeages en ook geen comeback, geen glorieuze rentree 'want het kriebelt weer mensen'.gilleko B. schreef: vr 19 mar 2021, 23:30Die van Gerwen gooit veel bijvoorbeeld
veel 180 met gevoel, ik weet niet of ik dat ooit zou kunnen.
Herkenbaar.Als ik bij mijn moeder kom zie ik altijd nog de gaten in de deur .fransg schreef: za 20 mar 2021, 08:00Ik heb tientallen jaren geleden eens een dartboard gekocht en diverse sets fantastische darts erbij. Die darts kon je in zoveel verschillende vormen van allerlei high tech ruimtevaartmaterialen combineren, ongelooflijk (vandaag de dag vermoedelijk nog mooier). Ik las ook boekjes over de sport en over legendarische spelers. Het leek me eigenlijk vrij vanzelfsprekend dat ook ik hiervoor een bijzonder talent zou blijken te hebben, echter, niets daarvan. De punten van de dart staken soms in de wand naast het board en vaak ook ketsten ze af op het metalen draad dat de vakjes scheidde, iets dat je op tv nooit ziet en dan valt zo'n dart in de houten parketvloer, wat een armoedige boedel oplevert. Dus ik heb op een gegeven moment afscheid moeten nemen van de sport. Geen tournee, geen persverklaring, geen tatoeages en ook geen comeback, geen glorieuze rentree 'want het kriebelt weer mensen'.gilleko B. schreef: vr 19 mar 2021, 23:30Die van Gerwen gooit veel bijvoorbeeld
veel 180 met gevoel, ik weet niet of ik dat ooit zou kunnen.
Hetzelfde met schaken. Ooit een van de eerste kleine schaakcomputers kunnen aanschaffen toen ik me die eigenlijk absoluut niet kon veroorloven, eind jaren '70, boeken gelezen, o.a. The Defense van Nabokov en ik voelde gewoon dat ik het in me had. Zonder veel studie zou ik als het ware het spanningsveld op het bord aanvoelen en puur gedreven door intuïtie, verlangen, kleur en een vorm van (hoe gek het ook klinkt) smaak, de juiste zetten doen die op onverklaarbare wijze telkens weer tot winst zouden leiden. Ook dat draaide op niets uit. Wel kon ik vorig jaar precies zo'n schaakcomputertje weer kopen, die bijna nooit uit de doos was geweest en na een halve eeuw nog precies zo aanvoelde en rook. Na het bekijken van The Queen's Gambit kwam het gevoel weer even terug en probeerde ik even of de sluimerende genialiteit nu dan eindelijk aan het daglicht zou komen, maar helaas pindakaas.
Eigenaardig toch, terwijl jij in allerlei dingen heel goed bent, ook mechanisch / motoriek zit daar niks verkeerd dus waarom zouden we geen excellente darters zijn geweest, heel gek.cremalover schreef: za 20 mar 2021, 08:39 Herkenbaar.Als ik bij mijn moeder kom zie ik altijd nog de gaten in de deur .
De broden die ik van je heb gezien zijn heel mooi! Daar moet je gewoon heel tevreden mee zijn en zijn zeker een benchmark!gilleko B. schreef:De smaak is onverwacht goed. Het gevoel van Cremalover klopt denk ik wel, door ervaring en veel te bakken krijg je inzicht en gevoel er voor. Alleen bij de 1 is het gevoel beter als bij de ander. Die van Gerwen gooit veel bijvoorbeeld
veel 180 met gevoel, ik weet niet of ik dat ooit zou kunnen. Die broden van Cremalover vormen wel een benchmark. De broden en pizzabodems van Bobbee idem dito. De broden van Frans ook en wijken qua vorm weer af. Leerzaam die foto's!