Jura Ena 8 problemen

juranico
Berichten: 2
Lid geworden op: do 05 nov 2020, 13:48

Jura Ena 8 problemen

Berichtdoor juranico » ma 05 apr 2021, 09:05

Sinds een jaar heb ik een Jura Ena 8, gekocht bij Bol als 2e kans (nieuw, maar teruggestuurd)

Na een maand probleem met koffiedoorloop. machine maalt normaal, maar gooit de gemalen koffie in de residubak en er stroomt geen koffie uit de uitloop terwijl je het water wel hoort lopen; dit verdwijnt dan in de lekbak.

Garantie kan ik niet krijgen want Bol verwijst naar de wederverkoper en die verwijst naar Jura en Jura verwijst naar de verkoper.

Het liefst zou ik het apparaat zelf openmaken en kijken waar het probleem zit, maar ik weet niet hoe de kappen te demonteren. Van bijna alle Juramachines staan er filmpjes en zo op internet, maar niet van de Ena 8.

Iemand een suggestie?

Groeten,

Nico

Gebruikersavatar
Jura_Impressa
Berichten: 627
Lid geworden op: di 25 mei 2010, 17:35
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Jura Ena 8 problemen

Berichtdoor Jura_Impressa » ma 05 apr 2021, 09:27

De verkoper van Bol moet zijn verplichting nakomen. Dan stuurt hij het maar naar JURA. Niet zelf aan prutsen, dan is alle garantie van de baan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
* Alles van JURA, Rocket, Quick Mill & Bravilor *

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Jura Ena 8 problemen

Berichtdoor Keyser » ma 05 apr 2021, 09:51

Onderstaand advies is wat ik zou doen. Ik ben alleen geen jurist o.i.d. Dus hecht daar niet die waarde aan

Volgens mij staan er toch voorwaarden bij de verschillende tussenpartijen van Bol? Die willen namelijk nog wel eens verschillen. Zo moet bij de ene de verpakking intact zijn en de machine ongebruikt, wil je het retour zenden. Bij de ander mag je het apparaat gewoon gebruiken. En zo zullen er wel meer verschillen in de verkoop overeenkomst kunnen zitten.
Bol.com zal ook wel zwart op wit hebben staan wat zij als tussenpartij verplicht zijn.

Ik zou die overeenkomsten er eens bij pakken. Dan kan je hen zo met de neus op de overeengekomen feiten drukken. Dit zou ik zwart op wit doen, bijvoorbeeld per mail.
Wanneer daar staat dat jij nog garantie hebt en wat zij moeten doen, dan moeten zij doen wat daar staat.

En dan heb je ook nog de wetgeving, daar staat ook wat je mag verwachten van een aangekocht product. Maar daar heb ik geen verstand van. Er zijn wel genoeg rijdende rechter afleveringen hierover




Terug naar “Volautomaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron