Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.
4151Ik heb momenteel alleen deze, voor de gewone messen
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon
De mijne zijn van staal en taps toelopend zodat ik de juiste diameter kan gebruiken.Als ze te groot of te klein cvoor de inkeping zijn kun je er niks mee.
De grandmoulin ga ik zelf niet slijpen. Als het zover is laat ik dat wel doen. Andere messen doe ik wel zelf. Het kleine Herder mesje gaat nog het meest snel en eenvoudig.cremalover schreef:De mijne zijn van staal en taps toelopend zodat ik de juiste diameter kan gebruiken.Als ze te groot of te klein cvoor de inkeping zijn kun je er niks mee.
Ik zou trouwens mooi van je Grandmoulin afblijven. Dat hoef je de komende 5 jaar bij regulier gebruik niet te slijpen.
82....cremalover schreef:Ik ben al een tijdje overgestapt naar hogere hydratatie.
Vanmorgen eens alles gemeten en zit op 82%.
Resultaat is toch smeuiiger brood.
T110 starter gemaakt. Dun als halfvolle yoghurt. 120 water en 100 meel( klein restje rogge)bobbee schreef: do 20 mei 2021, 15:1782....cremalover schreef:Ik ben al een tijdje overgestapt naar hogere hydratatie.
Vanmorgen eens alles gemeten en zit op 82%.
Resultaat is toch smeuiiger brood.
IMG_20210520_151105.jpg
Laat de berekening eens zien. Ben benieuwd.
Het brood is heerlijk van smaak.Korst is ook beter.bobbee schreef: do 20 mei 2021, 16:49 Ja. Dan zit je wel ergens rond dat percentage. Je desem is 24%.
Bizar dat je zo'n brood krijgt, misschien is er wat met je weegschaal!
Grapje.