Brokjes in mijn espresso, help!

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Brokjes in mijn espresso, help!

Berichtdoor gilleko B. » za 22 mei 2021, 19:52

Met rubber zwarte groepring als de machine warm is eruit wippen. Of als de ring vervangen wordt een Parker schroefje erin draaien en eruit trekken.
Met een silicone groepring maakt het niet uit, die zijn zacht.

Borstels heb ik ook, nog nooit gebruikt. Doekje gaat goed.
Goede tips, grove werk met het borsteltje, en daarna haal ik een paar keer een vezeldoekje er doorheen. De borstel doop ik iedere keer in heet water waarin Cafiza in is opgelost.

Afbeelding


RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Brokjes in mijn espresso, help!

Berichtdoor RoosW » za 22 mei 2021, 19:55

Nog iets voor mijn Verjaardag lijstje ;)

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Brokjes in mijn espresso, help!

Berichtdoor gilleko B. » za 22 mei 2021, 19:59

Ik heb een dure schroevendraaier besteld om dat @$_&+##@ ding los te krijgen, doe je dat beter opgewarmd of met een koud systeem?
Ik heb een borstel met een bocht van dm-trading, van zo een backflush setje. Is die andere beter?

Afbeelding
Ook prima alleen die van Pällo kan je de borsteltjes van verwisselen. Koude toestand losschroeven, warm zet het allemaal vokgens mij goed uit.

Afbeelding
Koud bedoel ik het messingdispenser scherm losdraaien niet de broeikopring. Zo'n siliconen is wel lekker, ik heb die blauwe van cafelatte met een een dikte van 8,5 mm

Afbeelding


HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Brokjes in mijn espresso, help!

Berichtdoor HanR » za 22 mei 2021, 20:55

Welke ook geweldig zijn, zijn de "stoomreinigers" van Joefrex. Die hang je aan je stoompijpje. Dan kun je met stoom je groep schoonmaken.
Alleen jammer dat de borsteltjes zo hard slijten.

Dure schroevendraaier lijkt me jammer van het geld. Met passend bitje in ratel heb je voldoende hefboom. Anders machine op zijn kant en tik met een center punt. In het meest extreme geval met linksdraaiende tap.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Brokjes in mijn espresso, help!

Berichtdoor gilleko B. » za 22 mei 2021, 21:16


Welke ook geweldig zijn, zijn de "stoomreinigers" van Joefrex. Die hang je aan je stoompijpje.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk
Is dat bij jou te bestellen Han?

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Brokjes in mijn espresso, help!

Berichtdoor bobbee » za 22 mei 2021, 21:38

Silicone slang op je stoompijpje drukken, pastic tuitje van een saus flesje afhalen en aan uiteinde bevestigen. Handvatje maken door wat dan ook. Stukje kurk ofzo en je hebt een stoomlans!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Brokjes in mijn espresso, help!

Berichtdoor gilleko B. » za 22 mei 2021, 22:24

Silicone slang op je stoompijpje drukken, pastic tuitje van een saus flesje afhalen en aan uiteinde bevestigen. Handvatje maken door wat dan ook. Stukje kurk ofzo en je hebt een stoomlans! Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


RoosW
Berichten: 851
Lid geworden op: zo 03 jan 2021, 12:36

Re: Brokjes in mijn espresso, help!

Berichtdoor RoosW » za 05 jun 2021, 16:25

Ik heb overigens nog steeds een doodenkele keer brokjes in de koffie, maar naar ik merk vooral als ik geen uitgebreide poetsbeurt heb gegeven aan de zetgroep na het maken van koffie (enkel evn flushen is schijnbaar niet genoeg).
Opmerkelijk, bij zowel de Gaggia als de Silvia nooit last van gehad.
Als je weet hoe lang ik moet flushen voor ik de zetgroep op een aangename temperatuur heb, ik spoel echt 1 1/2 senseo (DE) kopje aan water weg, dan vraag je je toch af waar dit koffiegruis zich dan ophoud voor het in het bekertje beland, bij de uitstroom plek zeer zeker niet..!


Terug naar “Alles voor beginners”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten