mr Blanc schreef: wo 02 jun 2021, 14:38
Dat is veelbelovend! Ik hem mijne via Italie gekocht en al bericht gekregen dat ik ook een nieuw setje kan krijgen maar dan wel verzendkosten moet betalen, als dat niet te hoog uitvalt ook maar doen. Anders setje kopen via website is ongeveer 35 euro volgens mij...ook nog de moeite waard
Als je nu in de 16s+ range zit zou ik er zeker nog een keer €35 aan wagen (hij was ook al 1.5 jaar oud toch?).
In de vorige setup kon ik nou niet zeggen dat hij defect was en de espresso was ook wel gewoon te drinken, maar gevoelsmatig kreeg ik niet de prestaties waarom de Specialita zo geprezen werd. Nu bij de eerste kop is er wel direct een halvering in maaltijd en ook het WDT'en -voor zover dat nodig was- lijkt overbodig geworden (had niet per se last van klonten, maar maalsel is nu wel fluffy'er). Ook qua crema had ik al een flinke laag, maar ga nu meer richting de tiger stripes. Belangrijkste is dat ik nu zo'n 3 hele cijfers van true zero af zit voor een fijne espresso. Heb nu dus volop afstelruimte over om fijner/grover te gaan.
Beetje vreemd dat dit nodig is bij een nieuwe maler en dat je dit zelf op moet merken als consument. Ook maar weer een les dat bij dit soort apparatuur het beter is om lokaal te kopen (al ben ik prima geholpen door de Duitse retailer). Dit zou in principe gewoon een grote recall moeten zijn, of retailers zouden gewoon bij voorbaat het apparaat even moeten testen/nieuwe maalschijven klaar hebben liggen. Ik heb nog geen 50g koffie nodig gehad om het verschil tussen beide schijven te merken.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.