Distributie en puck prep

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Distributie en puck prep

Berichtdoor gilleko B. » do 10 jun 2021, 22:22

Ik zal morgen een filmpje maken! Ook wat foto's maken. Fijn apparaatje!!




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Distributie en puck prep

Berichtdoor bobbee » do 10 jun 2021, 23:22

Van dit naar dat. Dat ding werkt echt goed, mooi fluffy koffiebed, uit bottemless gelijk mooi centraal straaltje. Het gebruiksgemak en properheid in en rond het mandje is fenomenaal. Extractie volgens mij ook erg goed. De komende dagen mee experimenteren en iedere mogelijke vorm van autosuggestie elimineren. Ondanks alle vervelende botbreuken hier op het forum ben ik hier erg blij mee.AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Echt waar, kost het ding echt zoveel als ik net even snel online zag..... Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Distributie en puck prep

Berichtdoor gilleko B. » vr 11 jun 2021, 08:32

[quote="bobbee"Echt waar, kost het ding echt zoveel als ik net even snel online zag..... [/quote]



Maar het geeft zoveel plezier en geestelijke rust








Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Distributie en puck prep

Berichtdoor bobbee » vr 11 jun 2021, 08:36

[quote="bobbee"AfbeeldingEcht waar, kost het ding echt zoveel als ik net even snel online zag..... Afbeelding


Maar het geeft zoveel plezier en geestelijke rustAfbeelding



Afbeelding[/quote]Ja! Dat is zo. Het lijkt mij ook een leuke toevoeging.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Distributie en puck prep

Berichtdoor gilleko B. » za 12 jun 2021, 13:40

Hier alvast een uitpak filmpje. Vanmiddag komt er 1 kilo verpakte Columbianen van het Hoofdkwartier en zal ik een filmpje posten hoe de tool werkt. Ik weet niet hoe ik een filmpje rechtstreeks hier post, dus dan maar via YouTube.

https://youtu.be/In_rurBS17E





Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Distributie en puck prep

Berichtdoor fransg » za 12 jun 2021, 13:58

leuk!

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Distributie en puck prep

Berichtdoor gilleko B. » za 12 jun 2021, 14:01






Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 863
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: Distributie en puck prep

Berichtdoor Ypuh » za 12 jun 2021, 20:30

Mooi uitgepakt Gilleko!

Ondanks alles loop ik soms nog best wat te stuntelen met puck prep. Denk je het een tijdje goed onder de knie te hebben, kun je met een nieuwe boon weer opnieuw beginnen. Het sputtert nu alle kanten op voordat het in de kop komt. De leveler van Aliexpress lijkt ook meer verkeerd dan goed te doen, al lijkt het grootste verschil in de (te verse?) boon te zitten.

Misschien eerst maar eens een VST/IMS filterbakje proberen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Distributie en puck prep

Berichtdoor gilleko B. » za 12 jun 2021, 21:56

Ik heb ook een soortgelijke leveler. Je hebt een vergelijkbare van OCD en dat kost dat dan ca. €175. Die heeft 4 ribben, en ik weet niet of dat beter werkt dan het Chinees ding. Ik heb een koffievrindje en die heeft er zo 1. Zal dat eens gaan lenen.

Een van de youtube links hierboven geeft weer wat er gebeurt zichtbaar gemaakt in een doorzichtig glas. Maar uiteindelijk gaat het erom hoe eea met een zo'n optimaal mogelijke extractie in je kopje komt.

Vandaag geen tijd gehad, maar morgen een filmpje hoe die Duomo The Eight werkt.

Ik zelf gebruik nu het meest een ridgeless IMS mandje waar tussen de 12 en 14 gram in kan voor mijn espresso. Goede maler, goed verdelen en goed tampen dan zou het goed moeten gaan. Aanschaf van een VST of IMS mandje lijkt mij altijd zinvol.






Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Distributie en puck prep

Berichtdoor gilleko B. » do 17 jun 2021, 14:28

Nou zoëven in elkaar geflanst. Ben geen Pier Paolo Passolini en heb niet de warme stem van Bruno Ganz, maar moet maar zo dan maar. Iets fijnere maling was beter, enfin, zo dan.

https://youtu.be/I5ZOc79xc48



Afbeelding



Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten