Re: installeren espresso machine

27
ronald22 schreef:is deze gelijkwaardig als de Expobar Brewtus II
nou, wat afwerking betreft naar mijn idee beter dan de Expobar...

is alleen een machine met warmtewisselaar en geen dubbele boiler...je kunt dus i.t.t. een machine met enkele boiler wel gelijktijdig koffie zetten en stomen, maar het temperatuurmanagement is minder eenvoudig als met een dubbele boiler...op home-barista.com staat een mooie review!
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

28
bvds schreef:
ronald22 schreef:is deze gelijkwaardig als de Expobar Brewtus II
nou, wat afwerking betreft naar mijn idee beter dan de Expobar...

is alleen een machine met warmtewisselaar en geen dubbele boiler...je kunt dus i.t.t. een machine met enkele boiler wel gelijktijdig koffie zetten en stomen, maar het temperatuurmanagement is minder eenvoudig als met een dubbele boiler...op home-barista.com staat een mooie review!
Ik denk dat ik beter af ben met een Brewtus, die Andreja ziet er wel super uit. Ik heb een en ander net gelezen maar een echte review over de Andreja niet gevonden op Barista forum
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven

29
ronald22 schreef:Ik heb een en ander net gelezen maar een echte review over de Andreja niet gevonden op Barista forum
zie: http://www.home-barista.com/andreja-buyers-guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;

je kunt de Andreja wat betreft afwerking en prestatie goed vergelijken met machines als de Rocket Giotto en ECM technika/mechanika...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

30
De Andreja is inderdaad een HX en geen DB (en daar zocht je aanvankelijk toch ook naar?). En vergeet ook niet dat je voor dat geld (of misschien wel minder) er ook de Mazzer Mini bij krijgt! De Brewtus zal iets makkelijker werken dan de Andreja (maar dat is met een Erics E61 thermometer opgelost), deze laatste is beter gebouwd. Bij de Brewtus zal je dan ook nog een goede maler moeten scoren.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder