Even voorstellen!

1
Hallo! Ik lees sinds dit jaar her en der een beetje mee. Met de lockdowns vele nieuwe hobbies en interesses gekregen, waaronder thuis degelijke koffie zetten. Vooral gezien ik nu niet meer in de horeca werk, nu ik mijn opleiding heb afgerond. De koffie op werk is niet te pruimen.

Van dolce gusto cups ben ik naar een gaggia classic pro 2019 model en 1zpresso jx pro handmaler gegaan. Al snel de gaggia verbeterd door de druk naar 9 bar te verlagen en een PID op te installeren om de temperatuur beter onder de knie te krijgen. Nu een paar maanden verder ben ik erg tevreden met wat er uit komt.

Ik dacht altijd interesse te hebben in een zo donker mogelijke roast, die ik ook altijd in de horeca moest serveren. DE bonen, bulk ingeslagen, donker tot heel donker.. Sindskort medium roast geprobeerd, ben een behoorlijke fan van de yellow bourbon van het hoofdkwartier geworden. Via hier op het hoofdkwartier gekomen. In de volgende bestelling eens een eerste lichte roast toevoegen (3 Afrika melange).

Ik kom hier vooral kijken naar interessante bonen, branaderijen, ervaringen etc, om van alles uit te proberen :D.
Lelit Elizabeth + DF64 gen 2 & 1ZPresso J-Max