Re: Toch een beetje keuzestress

52
casper31 schreef: do 02 sep 2021, 20:01 maar idd aanpasingen en andere dingen rete duur (mja das eigenlijk toch met alles waar specialty coffee voor staat).
Op de Londinium site kun je de onderdelen en de kosten ervan bekijken.
https://londiniumespresso.com/store/parts

Ik heb ook een PDF waarin de complete "hoe zet je de machine vanaf stap 1 in elkaar" in staat. Mogelijk is die voor iedereen te vinden, of alleen voor eigenaren, dat weet ik even niet.

Vallen de GS/3 onderdelen veel duurder uit? Dat zou ook ergens te zien moeten zijn bij de leverancier.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: Toch een beetje keuzestress

54
De B. Cormorant schreef: do 02 sep 2021, 20:31
casper31 schreef:Hij is nu aan het opwarmen! gewicht valt me echt mee... lichter dan mn strega gok ik. waterbak wel op een gekke plek.

die rocket R91 die ik laatste even tilde.. dat was een monster..

deze is wel makkelijk zelf te tillen/vervoeren.
Aha, gekocht? Of gewoon bezocht?
geprobeerd inde winkel. en geloof dat gewicht ook zon 50 kilo was. WOu even in de machine kijken, nou toen voelde ik het :D
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Re: Toch een beetje keuzestress

55
casper31 schreef:
gilleko B. schreef: do 02 sep 2021, 16:57 Compromis zou zijn:

https://youtu.be/8ef5S_bUWrs

Wel extra hypotheek op je huis nemen.


Afbeelding
Heb daar wel eens koffie van gehad. En ook zelf een espressotje mee gezet. Die is inderdaad GE wel Dig. Maar wel echt een horica paard. De barista die me toen zelf een espresso liet zetten had een tering hekel aan de maxhine… vond t teveel werk
Afbeelding
Der zit een tweede hendel op om de flow qua ml te laten stoppen, dus weghalen en leeg kopje eronder de.doorloop op te vangen hoeft dan niet, o.a dat kost je wel €10.000,--

Afbeelding


Re: Toch een beetje keuzestress

57
Hier een korte video van iemand na 3 maanden gebruik, hij heeft ook een langere nadat hij de machine ontvangen heeft. https://youtu.be/D_s1IBB9KeM

Wat ik er van heb onthouden
-Niet zo'n vlotte paddle besturing
-Rare manier van uitvoering van flow control door water direct in de driptray te sturen.
-Heel goede en solide machine voor de rest

Machine weegt droog 34.5kg, in totaal 5 l water in de 2 boilers samen dus een 40kg in totaal

Re: Toch een beetje keuzestress

58
De B. Cormorant schreef: do 02 sep 2021, 22:04 Hier een korte video van iemand na 3 maanden gebruik, hij heeft ook een langere nadat hij de machine ontvangen heeft. https://youtu.be/D_s1IBB9KeM

Wat ik er van heb onthouden
-Niet zo'n vlotte paddle besturing
-Rare manier van uitvoering van flow control door water direct in de driptray te sturen.
-Heel goede en solide machine voor de rest

Machine weegt droog 34.5kg, in totaal 5 l water in de 2 boilers samen dus een 40kg in totaal
fransg schreef: do 02 sep 2021, 21:12 Wel een heel fijne thread waar iedereen graag aan meedoet, dus lekker lang blijven twijfelen graag!
Hahaha,

Nou net een paar shots met de GS3 gemaakt, weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Was met lavazza koffie en de maler was niet de beste (werd me op t hart gedrukt WIJ hebben koffie). DUs kreeg hem niet helemaal afgesteld zoals zou moeten.
Bij de pre infusie merkte ik dat na 5-6 seconden er druppeltjes kwamen onder al (in tegenstelling tot de londinium die dat niet heeft).

Wel een plus die flow controller, lijktme leuk om daar mee te gaan spelen... al zou ik vooral toch proberen lever shots na te bootsen (dus eigenlijk zijn die opties die de londinium bieden genoeg voor mij) en inderdaad.... ik weet niet zo goed hoe met dieflow control om te gaan... zo eens over googlen als ik thuis ben.... Zijn daar profielen op internet over te vinden? Hoe ervaren meer mensen dat?

eigenlijk wat deze machine mist wat derocket R91 heeft, is dat je via de app een flow profile kan instellen en die dan kan afspelen... (zou dat komen in een update?)

machine verder in erg goede staat, op de uitlekbak wat krassen maar thats it. En inderdaad nieuw gekocht.

conclusie lastig, 4.5k voor een GS3.. of 4.1k voor de londinium... t blijftjammer die import taxes van de londinium.. was die 3k. was de keus wel weer makkelijk

en inderdaad qua uiterlijk, n ongelooflijke prachtmachine
Londinium L R 24 + Niche zero - volg me op insta: barista_yous (als je tips heb voor mijn insta altijd welkom)

Re: Toch een beetje keuzestress

59
cremalover schreef:
gilleko B. schreef: do 02 sep 2021, 16:57 Compromis zou zijn:

https://youtu.be/8ef5S_bUWrs

Wel extra hypotheek op je huis nemen.


Afbeelding
Obsessief escapisme. Niet goed. :mrgreen:
Video bekeken. Daar staat een kapitaal op tafel.
Die man is een liefhebber. Van de ene kant wel mooi.Maar hoe vaak kun je er mee spelen? Na 5 espresso krijg ik al hartkloppingen.
Ik vind die kerel door zijn ongedwongen normale houding boeiend. Wat daar allemaal staat is inderdaad van een andere orde.

Afbeelding