Re: Eureka Oro Mignon single dose

121
Keyser schreef:
De B. Cormorant schreef:De laatste is dus weg, FOMO?
FOMO: fear of missing out
Deze keer ben ik sneller dan jou
Afbeelding
Afbeelding
Nog steeds nachtmerries van de Londinium. Daarin wordt ik achterna gezeten door een heks die Strega heet en boos is dat ik haar wilde inruilen voor een Engelse dame uit de hogere klasse. Aan het einde van de droom wijst de Engelse dame mij af en sta ik aan het altaar met mijn heks.

Heb er zojuist één besteld bij Pti. Nu nog overwegen of ik de Niche en Eureka samen houdt. Conisch en plat naast elkaar is wel erg leuk. Misschien wel leuk voor de vergelijking straks.
Maar geen idee hoeveel Pti er nog heeft!
Excuus, maar ik begrijp hier niks van....je hebt de maler compleet afgekraakt.
Afbeelding


Ps; @pti als je er 6 besteld krijg je toch ook wel korting? Voor als er nog gegadigden zijn? Vooruit betalen aan jou enzo?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Eureka Oro Mignon single dose

122
bobbee schreef:Excuus, maar ik begrijp hier niks van....je hebt de maler compleet afgekraakt.
Afbeelding
Nee, tijd voor een goed gesprek met een kopje koffie op een terrasje om dit goed uit te leggen
Afbeelding
. Maar begrijp je reactie ten volste.

Er zijn meer facetten aan het verhaal over hoe ik over de molen denk. Ik heb met name mijn kritische blik laten zien. Over wat ik had gehoopt dat ze zouden hebben gedaan met het ontwerp. Misschien welke keuzes ik zou maken. Maar er is ook een genuanceerd beeld zoals jij en anderen in de discussie inbrachten en daar ben ik het ook mee eens. Wanneer ik alle perspectieven moet belichten moet ik een heel epistel schrijven en dat wil ik niet. Ik breng mijn mening op een forum vaak ook wat stelliger in dan ik in het echt zou doen.

Maar ik heb telkens gezegd dat ik deze molen interessant vind, wil, niet uit mijn hoofd krijg. Ik wacht hier al even op sinds ik van het ontwerp weet en hem bij van Pommeren zag staan als demo. Daarbij is dit in een prijsklasse die ik mij kan veroorloven. En wanneer ik naar de markt kijk is hij wel aantrekkelijk.
Daarbij ga ik hem alleen voor espresso gebruiken. Voor filter heb ik ondertussen een andere molen.
Dus het switchen van maalgraad is dan minder belangrijk. Dus dat ze dat niet hebben ontworpen, minder erg. Maar dat veranderd niet mijn visie op een ideale single dosing molen. Begrijp je wat ik bedoel?

Edit: Het is ook een beetje verwend gedrag misschien. Misschien herken je het, maar wanneer je meerdere machines hebt ervaren dan denk je bij iedere machine wel: hadden ze maar....
Wanneer er dan wat nieuws komt hoop je op dat die machine alle vinkjes aantikt. Zeker wanneer je naar een product uitkijkt. Wanneer ik zelf de financiële mogelijkheden zou hebben zou ik dit verwende gedrag omzetten in pro actief gedrag en zelf wat ontwerpen en produceren. Maar helaas en misschien ooit wel.....
Afbeelding
.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

123
O nee, nachtmerries met heksen, ramp o ramp. Wat heb ik je aangedaan?

Voor de duidelijkheid, ik bedoelde de laatste vd 5 die nodig waren voor de korting. Ik weet natuurlijk langs geen kanten hoeveel er besteld zijn. Dat weet enkel @pti , sorry voor de evt onduidelijkheid.

En ik snap Keyser wel, ook ik verlang naar die ene maler die alles heel goed kan. Voorlopig denk ik dat de enige die voorlopig in aanmerking komt die ditting is, maar die zit dus in een iets andere prijsklasse.

Re: Eureka Oro Mignon single dose

125
Het zit zo:

De molens die wij op voorraad hebben, de mignon specialita (en -XL) staan daar om naast de Bianca en MaraX onze klanten een totaalplaatje aan te kunnen bieden. Zoals wij allemaal weten is de molen nog belangrijker dan de machine en wij zoeken gewoon iets wat de espressomachine niet in zijn kunnen beperkt én een goede prijs kwaliteit verhouding heeft. Dat is de mignon specialita bij voeten uit, scherpe prijs en zo ongeveer de best aanbevolen beginners maler op dit moment dus dat is wat wij onze klanten (minimaal) adviseren.

Ik verwacht niet dat wij de ORO veel als "impulsaankoop" on the spot op onze werkplaats zullen verkopen, maar ik vind het zelf een razend interessante ontwikkeling. Dus ik heb even navraag gedaan en vanaf 5 stuks krijg ik een korting waardoor ik het de moeite waard vind en tegelijkertijd wil ik collega koffiepraters daar een pleziertje mee kunnen doen. Want hé gelijk €60 korting op een nieuw product dat nog moet uitkomen is gewoon een mooi mazzeltje toch 8-) .

Dus toen de eerste enthousiaste deelnemer zich hier aanmelden heb ik de knoop doorgehakt en er in elk geval 5 gereserveerd. Met het idee 1 voor mezelf, 2 als voorraad en 2 om collega's mee te kunnen plezieren. Als er meer animo is dan dat, prima en alleen maar leuk, dan kan ik mijn reservering gewoon ophogen zo lang de voorraad strekt!