gezocht & GEVONDEN 🥳 : Bezzera Giulia of Mitica

1
Beste koffie liefhebbers,
sinds vandaag ben ik nieuw op dit forum. Waar ik als gast al veel informatie heb opgedaan op het gebied van koffie machines.
Ik hoop dat jullie mij via deze weg kunnen helpen.
Ik ben op zoek naar een tweedehands Bezzera Mitica, of een Giulia. Liefst 5 a 6 jaar oud. En waarbij tevens een onderhoudsgeschiedenis bij zit en waar recent ook nog onderhoud is uitgevoerd. Ik heb al op marktplaats rondgestruind, maar helaas nog niet gevonden (reden, onvoldoende aantoonbaarheid mbt onderhoudsgeschiedenis)
Kunnen jullie mij helpen?

Groeten,
Dirk

Re: GEZOCHT Bezzera Giulia of Mitica

2
Gewoon bij een reparateur kopen.
Waarom een Guliulia of een Mitica?
Er is meer tussen hemel en aarde.

Casabarista in Breda heeft bijvoorbeeld een Bezzera Galatea Domus staan.
Andere Casabarista vestigingen zou je even kunnen bellen. Coffee & Kitchen in Den Haag heeft het nodige staan. Weliswaar voor belachelijke vraagprijzen, maar goed is het allemaal wel. In Hoorn heb je Vitelli, in Harderwijk/Hilversum Tiramisu. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk

4
Dank jullie voor de snelle reactie

De reden dat ik voor deze modellen wilde gaan, was meer omdat het uiterlijk mij wel aansprak.
Ik moet eerlijk zeggen, dat ik echt een beginner ben. Dus ik wil mooie espresso's leren zetten met daarbij ook de bijbehorende technieken. Ik hou van lekker culinaire gerechten koken, en daar hoort koffie met een verhaal bij, vind ik. Dan is mijn plaatje als hobby chef helemaal compleet. Misschien niet voor iedereen een logische reden, maar voor mij wel :D
En daarbij zoek ik iets voor een bedrag rond de €800,-.
Ik ga eens rond bellen naar wat locaties.
Nogmaals dank voor de input.
En als jullie tips/ideeen hebben, dan zijn dee uiteraard welkom.

5
Ik zou beginnen met een goede maler en verse boon.

Maler van bezzera is een goede instapper lees ik overal. En die heb ik ook. Goede looks mooi maalsel. En een bak herrie . Maar goed dat mag de pret niet drukken.

De machine is in principe niet het belangrijkste om lekkere koffie te zetten. Maar ik snap dat het oog ook wat wil. Ik ben ook gevallen voor een mitica prachtige machine. Mede om de flippers Ipv draai knoppen voor stoom. En ze maken gewoon wel degelijk spul.

Succes met zoeken.
Ik lees dat profitec, lelit en rocket. Ook goede machines zijn. Wellicht is daar een model wat je aanstaat dan wordt je zoekgebied wat groter.