Re: gespot

1863
Ik gebruik al zo'n anderhalf jaar voor dezelfde redenen deze LSC Smart Plug op mijn Bezerra koffiemachine.
Het vermogen is gelukkig geen probleem voor deze stekker. Wordt ook niet erg warm bij gebruik.
Werkt erg prettig om zo je apparaat geprogrammeerd te laten schakelen, of handmatig als je richting huis reist.
Heb er diverse van in huis, ook voor verlichting en om 's nachts apparatuur geheel uit te schakelen.
Enige nadeel is dat er inmiddels 2 zijn die geen verbinding meer met de app willen maken.
Die gebruik ik enkel nog als schakelaar.
Een nog mooiere oplossing lijken mij Shelly's, die je in het stopcontact kan inbouwen.
Leuke wens voor een toekomstig domotica project.
| Bezzera BZ10 | Kinu M47 |
... ook zo'n zin een vloeibare bonbon?

1864
Heb het ook even geprobeerd, maar soms als je even geen wifi hebt op het moment dat hij moet in of uit schakelen dan is dat het. Koude machine, of eentje die ongewild aan bleef staan.

Maar de oplossing gevonden, 24/7 aan :roll: :mrgreen:

Een oldschool mechanische tijdschakelaar werkt wel perfect trouwens
Faema Lambro - Mazzer Major E

1865
Nelus schreef: wo 22 dec 2021, 21:32 Heb het ook even geprobeerd, maar soms als je even geen wifi hebt op het moment dat hij moet in of uit schakelen dan is dat het. Koude machine, of eentje die ongewild aan bleef staan.

Maar de oplossing gevonden, 24/7 aan :roll: :mrgreen:

Een oldschool mechanische tijdschakelaar werkt wel perfect trouwens
Wij hebben hier in huis alles met Hue (compatible) spullen draaien, daar hebben we hetzelfde probleem, heel soms (eens per maand?) bereikt Hue de aan/uit van de Rocket Giotto niet, sta je met je slaperige hoofd voor een koud koffiezet apparaat :(
Maar goed, die ene keer per maand..

Re: COVID-19 & de koffiewereld

1869
gilleko B. schreef:Heb al jaren er 1 van WEMO, eigenlijk nooit last met aan en uit . Voor de pakkingen denk ik dat 24 uur aan laten staan, ivm krimp en uitzetten, beter is.

Afbeelding
Heb ook een wemo switch met stroomverbruik erop.
Ideaal. Heb zelfs kunnen achterhalen toen ik de Strega had dat 1 element in de groep kapot was omdat ik zag dat de machine 50 watt minder stroomverbruik had.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’