Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » wo 12 jan 2022, 09:44

Het is mooi dat het wodka-medicijn haar deugd lijkt te hebben gedaan maar ik zou er toch geen reclame voor willen maken. Zat mensen die beginnen met "een neutje als ontbijt en als slaapmuts schijnt goed te zijn" maar gaandeweg ontdekken dat ze geen maat kunnen houden. Vooral in de landen waar Wodka vandaan komt is dat een probleem.

Espresso raad ik aan, dat geeft eveneens vreugde en bevat ook nog eens minder calorieën.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » wo 12 jan 2022, 09:57

Ik mag hopen dat iedereen weet dat die zelf mag kiezen of die 1 of 2 wodka of paar espresso in zijn lichaam stopt voor gezondheid en plezier!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » wo 12 jan 2022, 10:16

Dat ben ik met je eens.

Ik keur het alledaags drankgebruik af maar ik ga het niet handhaven, wat dat aangaat ben ik ruimdenkend en tolerant.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » do 13 jan 2022, 17:42

https://www.at5.nl/artikelen/213015/hoo ... amecijfers
Hoofd IC zet vraagtekens bij streng coronabeleid door meevallende opnamecijfers

13 januari 2022, 15.58 uur · Aangepast 1 minuut geleden · Door Jimmy Miltenburg

De stad is een grote coronabrandhaard, maar de Amsterdamse ziekenhuizen merken daar weinig van. Hoewel het aantal coronabesmettingen in de stad de afgelopen week verdubbelde, zien de ziekenhuizen het aantal covidpatiënten juist afnemen. Tijd om het huidige coronabeleid kritisch te bekijken, volgens IC-hoofd Armand Girbes.

De stad is een grote coronabrandhaard, maar de Amsterdamse ziekenhuizen merken daar weinig van. Hoewel het aantal coronabesmettingen in de stad de afgelopen week verdubbelde, zien de ziekenhuizen het aantal covidpatiënten juist afnemen. Tijd om het huidige coronabeleid kritisch te bekijken, volgens IC-hoofd Armand Girbes.

In het Amsterdam UMC, locatie VUmc ziet het hoofd van de Intensive Care, Armand Girbes, dat de situatie zich stabiliseert. "We zien het niet terug in het aantal opnames van patiënten met covid, zowel niet op de verpleegafdelingen als op de Intensive care", geeft hij aan. "We weten natuurlijk dat de omikronvariant heel erg besmettelijk is, maar er zijn heel veel aanwijzingen, ook als we kijken naar andere landen, dat deze besmettingen veel minder vaak leiden tot ernstige ziekte."
Andere benadering

Volgens Girbes is de goede staat van het vaccinatieprogramma ook reden om optimistisch te zijn. Daarnaast ziet hij aan de cijfers uit andere landen, zoals Engeland en Denemarken, dat de vrees voor een nog te verwachten piek niet nodig is. Mede door deze bemoedigende cijfers pleit hij voor een andere benadering van het virus.

Minder controle en cijfermatig bijhouden wat er gebeurt, maar kijken naar een aanpak die past bij de griep. "Ik denk dat dat moment wel heel erg in de buurt begint te komen en dat we vooruit moeten gaan kijken, ook om mensen perspectief te geven van wanneer wij dat gaan doen", luidt zijn visie. "En als je kijkt naar de situatie zoals die nu is met deze omikronvariant, is er ook alle reden voor."

Opheffing lockdown

De NOS meldde vandaag dat er hoogstwaarschijnlijk versoepeld zal gaan worden vanaf aankomende zaterdag. Voor nu lijkt het erop dat mensen op afspraak naar niet-essentiële winkels kunnen en bijvoorbeeld weer een kapper of andere contactberoepen kunnen bezoeken. Verder mogen universiteiten, hogescholen en het mbo weer fysiek les geven. Een wijs besluit vindt Girbes.

Girbes was al eerder kritisch op de lockdown en vindt dat er momenteel genoeg aanleiding is om deze strenge maatregelen op te heffen. "Een wereld zonder risico bestaat natuurlijk niet en we weten wel dat we met het continueren van allerlei maatregelen en heel veel voorrang geven aan één ziekte, er heel veel nadelen aan zitten", legt hij uit.

Hij ziet daarom ook nadelige effecten bij zijn patiënten in het ziekenhuis. "Maar ook voor de hele samenleving. We hebben recent ook gehoord hoe de voorzitter van de Nederlandse Vereniging van de Psychiatrie dat inschat. Dat de maatregelen heel veel problemen geven voor de jonge mensen. En het is ook, zonder dat ik nu psychiater ben, dat ik dat ook hoor van collega's met jonge kinderen."
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » do 13 jan 2022, 17:51

Goed zo!

Ik doe wat dat betreft ook mijn best.

Ik heb een werkster die ik veel betaal en bijna niets laat doen ;-) eerst wilde ze er een halve dag voor werken maar de laatste tijd stemt ze erin toe slechts een uurtje wat in huis te doen en dan weer te vertrekken. Ze vroeg vandaag of ze tijdens het stofzuigen mocht bellen met haar zusje, ik zei bel gewoon zonder te stofzuigen, het gaat mij erom dat je hier een uurtje kunt doen wat je wil ;-)

Buiten dat zou het fijn zijn als de vakbonden weer wat betekenis kregen en eisen ingewilligd kregen. Ik zag toennet op het journaal dat de schildersvakbond vorig jaar inflatiecorrectie had bedongen en nu de inflatie hard gaat hebben de huisschilders pret! Zonder vakbond was dat nooit gelukt, dan hadden de schildersbazen wel hogere rekeningen geschreven maar hun werknemers juist minder betaald, harder laten werken voor hetzelfde of er zzp'ers van gemaakt die onderling moesten vechten voor een baantje.

Vakbonden, een sterke SP of Bij1 partij die echt ergens voor staat en eventueel een kleine revolutie, liefst zonder dat men hier in de straat mijn auto in de gracht gooit, alles bij het nette natuurlijk.
Mee eens!!! Ik woon niet aan een gracht, maar er loopt wel een sloot voor ons huis. Mij overbuurvrouw corrigeert mij altijd en zegt dat het een singel is. Vanaf dat moment heb ik mezelf beloofd het watergangetje structureel als sloot te kwalificeren.

Afbeelding




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » do 13 jan 2022, 18:00

https://www.at5.nl/artikelen/213015/hoo ... amecijfers
Hoofd IC zet vraagtekens bij streng coronabeleid door meevallende opnamecijfers

13 januari 2022, 15.58 uur · Aangepast 1 minuut geleden · Door Jimmy Miltenburg

De stad is een grote coronabrandhaard, maar de Amsterdamse ziekenhuizen merken daar weinig van. Hoewel het aantal coronabesmettingen in de stad de afgelopen week verdubbelde, zien de ziekenhuizen het aantal covidpatiënten juist afnemen. Tijd om het huidige coronabeleid kritisch te bekijken, volgens IC-hoofd Armand Girbes.

De stad is een grote coronabrandhaard, maar de Amsterdamse ziekenhuizen merken daar weinig van. Hoewel het aantal coronabesmettingen in de stad de afgelopen week verdubbelde, zien de ziekenhuizen het aantal covidpatiënten juist afnemen. Tijd om het huidige coronabeleid kritisch te bekijken, volgens IC-hoofd Armand Girbes.

In het Amsterdam UMC, locatie VUmc ziet het hoofd van de Intensive Care, Armand Girbes, dat de situatie zich stabiliseert. "We zien het niet terug in het aantal opnames van patiënten met covid, zowel niet op de verpleegafdelingen als op de Intensive care", geeft hij aan. "We weten natuurlijk dat de omikronvariant heel erg besmettelijk is, maar er zijn heel veel aanwijzingen, ook als we kijken naar andere landen, dat deze besmettingen veel minder vaak leiden tot ernstige ziekte."
Andere benadering

Volgens Girbes is de goede staat van het vaccinatieprogramma ook reden om optimistisch te zijn. Daarnaast ziet hij aan de cijfers uit andere landen, zoals Engeland en Denemarken, dat de vrees voor een nog te verwachten piek niet nodig is. Mede door deze bemoedigende cijfers pleit hij voor een andere benadering van het virus.

Minder controle en cijfermatig bijhouden wat er gebeurt, maar kijken naar een aanpak die past bij de griep. "Ik denk dat dat moment wel heel erg in de buurt begint te komen en dat we vooruit moeten gaan kijken, ook om mensen perspectief te geven van wanneer wij dat gaan doen", luidt zijn visie. "En als je kijkt naar de situatie zoals die nu is met deze omikronvariant, is er ook alle reden voor."

Opheffing lockdown

De NOS meldde vandaag dat er hoogstwaarschijnlijk versoepeld zal gaan worden vanaf aankomende zaterdag. Voor nu lijkt het erop dat mensen op afspraak naar niet-essentiële winkels kunnen en bijvoorbeeld weer een kapper of andere contactberoepen kunnen bezoeken. Verder mogen universiteiten, hogescholen en het mbo weer fysiek les geven. Een wijs besluit vindt Girbes.

Girbes was al eerder kritisch op de lockdown en vindt dat er momenteel genoeg aanleiding is om deze strenge maatregelen op te heffen. "Een wereld zonder risico bestaat natuurlijk niet en we weten wel dat we met het continueren van allerlei maatregelen en heel veel voorrang geven aan één ziekte, er heel veel nadelen aan zitten", legt hij uit.

Hij ziet daarom ook nadelige effecten bij zijn patiënten in het ziekenhuis. "Maar ook voor de hele samenleving. We hebben recent ook gehoord hoe de voorzitter van de Nederlandse Vereniging van de Psychiatrie dat inschat. Dat de maatregelen heel veel problemen geven voor de jonge mensen. En het is ook, zonder dat ik nu psychiater ben, dat ik dat ook hoor van collega's met jonge kinderen."
Wereldwijd hetzelfde beleid. Zelfs Bill Gates, Marc van Ranst temperen in hun uitspraken. Ze zeggen dingen als we moeten Covid als een griep zien. Een flinke griep terwijl dat soort uitspraken eerst alleen bij een bepaalde groep mensen vandaan kwam. Die noemen/noemden we: een wappie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » do 13 jan 2022, 18:08

Zelfs Bill Gates, Marc van Ranst temperen in hun uitspraken. Ze zeggen dingen als we moeten Covid als een griep zien. Een flinke griep terwijl dat soort uitspraken eerst alleen bij een bepaalde groep mensen vandaan kwam. Die noemen/noemden we: een wappie.
Het is ook een kwestie van goede timing en de omstandigheden lezen. Daar moet men gevoel voor hebben. Een sporter die te vroeg piekt wint niks.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » do 13 jan 2022, 18:18

Ja, als men daar gevoel voor zou hebben. Dat zou leuk zijn!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marc O. » vr 14 jan 2022, 19:43

Een flinke griep terwijl dat soort uitspraken eerst alleen bij een bepaalde groep mensen vandaan kwam. Die noemen/noemden we: een wappie.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen de huidige omicron variant en de varianten die we daarvoor hebben gezien. En het feit dat de grootschalige vaccinatie ook een rol heeft gespeeld. Maar mee eens verder, wat mij betreft alles weer open laten gaan.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » vr 14 jan 2022, 19:47

het gaat met de versoepelingen ook de goeie kant op hoor ik net
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron