Hoi allemaal,
Momenteel gebruik ik een Eureka Specialita Mignon + Expobar Brewtus (+ Flowcontrol) en ben hier vrij tevreden mee. Het eerstvolgende wat ik wil upgraden is mijn maler en ben mij aan het orienteren. Ik vind het vrij lastig om alles in perspectief te plaatsen qua de prijs-kwaliteit van het hogere segment. Wat heeft de meeste impact (ook voor light roasts) en waar moet ik op letten naast de diameter?
Hieronder een voorbeeld van mijn verwarring
Eureka Specialita 75 kost ~1150 euro met titanium maalschijven, 75mm. Als ik het goed lees worden dezelfde maalschijven gebruikt in de Victoria Arduino Mythos die 2000+ euro kost. De K30/E65s van MK zijn 65mm en deze maler kost ook stukken meer dan de Eureka. Zijn er andere factoren die voor een significant verschil zorgen? Of is het vooral de 'horeca proof' van deze malers.
Ik ben benieuwd in hoeverre deze duurdere malers een kwaliteitsverschil maken voor thuisgebruik en, stel de duurdere geven een beter resultaat, is dat proefbaar met een Expobar?
Edit: En hebben jullie bepaalde high-end malers waar ik echt naar moet kijken? En in hoeverre kunnen er problemen zijn met 2e hands malers?
Prijsverschillen hogere segment malers
1Rocket R58 Cinquantotto - Weber EG-1 core & ultra burrs - Commandante C40