Short stories / kerstverhaal over koffie

1
Voorleesverhalen gezocht!

Komend weekend een (jaarlijks) diner met vrienden. Een jaar of 10 terug ontstaan als kerstdiner van een commissie van een studentenvereniging.

Iedereen een gang, je kent het misschien wel. Ik heb gezegd dat ik de spoom wel wil maken maar ga me ook uitleven op de koffie.

Om het kerst-achtige wat aan te halen zoek ik naar een kort verhaal voor bij de koffie-gang. Het hoeft niet direct zoetsappig of herders-wijzen-kindje in de kribbe te zijn. Een short story met een boodschap is voldoende... Maar een knipoog naar koffie zou het helemaal afmaken. Nederlands/Engels mag allemaal. Een linkje en evt. korte omschrijving is prima. Of aanraders bij de boekhandel?

Ik hoor/lees graag jullie mooiste verhalen voor bij de koffie-gang! Alvast bedankt!

(en voor de geïnteresseerden: er zullen 2 filterkoffies van Manhattan Roasters geserveerd worden)

Re: Short stories / kerstverhaal over koffie

4
Het is een redelijk bekend jazznummer, origineel van Sarah Vaughan volgens mij. Bekendste van Ella Fitzgerald, maar ik vind de versie van Sinaed 'O Connor ook mooi.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™