Re: De LONDINIUMs afdeling

111
Beste Frans,
Super bedankt voor al je energie die je steekt in de filmpjes, ik zal mijn Londinium tot in lengte van dagen zelf kunnen onderhouden, als dat niet duurzaam is:)
Die nieuwe seals die geen vet nodig hebben , zijn dat de huidige versie 3 seals die op de website te koop zijn?
Of zijn ze elders gekocht?
Groeten Edward
Londinium L r - Ceado E 37S - Ims baskets - St. Anthony tampers - Brandzaak bonen

112
Gewoonlijk is er de dag na een wisseling van de zuigerringen wat extra vetrand te zien onderaan de zetgroep, een soort smegma wat mannen die zich weinig wassen ook aan het uiteinde van hun zuiger/piston kunnen waarnemen.

Nu is-ie aangenaam schoon en 'droog'

Het douchescherm kan zodoende ook niet ongemerkt verstopt geraken waardoor je een ongelijkmatige extractie kan waarnemen, de zogenaamde sproeiers 'buiten de pot'
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

113
Ook fijn dat dan de stotterende extracties tot het verleden gaan behoren.
Maar mijn vraag was eigenlijk of deze via de londinium site waren gekocht?
Gek genoeg staat er alleen versie 3, maar niets over vetsessies die niet meer nodig zijn?
Londinium L r - Ceado E 37S - Ims baskets - St. Anthony tampers - Brandzaak bonen

114
Ednar schreef: wo 27 apr 2022, 11:52 Ook fijn dat dan de stotterende extracties tot het verleden gaan behoren.
Maar mijn vraag was eigenlijk of deze via de londinium site waren gekocht?
Gek genoeg staat er alleen versie 3, maar niets over vetsessies die niet meer nodig zijn?
Ik kreeg drie exemplaren van de eerste 'run' -- de volgende wordt van hetzelfde materiaal en de meer traditionele vorm, en die komt beschikbaar op de website van Londinium. Men zal daar wel de betreffende aankondiging doen, verwacht ik.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

115
Ednar schreef: wo 27 apr 2022, 11:10 Die nieuwe seals die geen vet nodig hebben , zijn dat de huidige versie 3 seals die op de website te koop zijn?
Of zijn ze elders gekocht?
nu zie ik dit berichtje pas.

De nieuwe komen direct van Reiss van Londinium, niet via Fracino, hij vroeg mij deze ook te testen nadat hij er zelf mee had gewerkt.

Ik meende eerst dat het 'geheim' moest blijven maar hij postte er ook al over op zijn Instagram en vervolgens mocht ik er ook over posten.

118
Ednar schreef: wo 27 apr 2022, 18:54 Geen smeer is fijn, alhoewel ik de piston hoogstwaarschijnlijk nog wel periodiek zal verwijderen om een beetje te laten glimmen weer :D
Ik ben wel benieuwd of die piston schoner blijft als er geen vettigheid in zit.

De onderkant van de zetgroep blijft bij Reiss schoner doordat er geen plakkerig iets is waaraan e.e.a. kan blijven hangen en af en toe spoelen met de Espazzola is dan genoeg om de ondersnuit schoon te houden.

119
fransg schreef: wo 19 jan 2022, 12:20
Het duurde allemaal even, maar de vriend die ook de piston-seal-opzet-tool voor mij heeft gedraaid gaat nu ook de tool hiervoor maken. Heb de video naar hem doorgestuurd, dus dat gaat goed komen.

Ik ben benieuwd. Als ik die heb kan ik verder met het servicen van de L1P. De hele HX loopt te heet, dus daar zit waarschijnlijk troep in. Zo'n beetje het enige dat ik niet uit elkaar heb gehad..... Wellicht kan ik tzt meteen de nieuwe seals testen.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

120
manduca schreef: wo 27 apr 2022, 20:47 De hele HX loopt te heet, dus daar zit waarschijnlijk troep in.

Was het niet zo dat er een restrictor in het HX circuit zat? Heb je die laten zitten of weggelaten?

Als de zetgroep naar jouw zin te heet wordt zou ik denken aan de noodzaak van zo'n restrictor om de flow te temperen.