Re: Upgrade naar Niche, Mignon XL of?

21
RoosW schreef: vr 06 mei 2022, 16:43
fransg schreef: vr 06 mei 2022, 16:37
RoosW schreef: vr 06 mei 2022, 16:34 Zucht, voor mij is de huidige lever periode een probleempje, we zijn op vakantie eind Juli to begin Augustus
Tussen 30 juli en 2 augustus zitten maar enkele dagen…
Hoe verhoud die SD ORO van Eureka (Mignon Specialita op een aflopend schotje) zich tot de Niche?
Ik h3b nooit met een niche mogen spelen, maar ben zelf trots bezitter van Oro. Bevalt mij heel prima moek zeggen.

Pti heeft wellicht wel met beide mogen werken?
Coffee, sleep, Coffee, repeat

Re: Upgrade naar Niche, Mignon XL of?

22
Met de Niche heb ik niet heel veel speeltijd, maar wel met de Kony die hetzelfde maalwerk heeft.

Als eerste even het bekende rideltje herhalen: Van een specialita 55 naar een XL 65 (of ORO) is de enige stap in molenland waarbij de prestaties verdubbelen zónder dat de prijs dat doet. Het is een serieuze stap omhoog in prestaties voor een bijzonder kleine prijstoename tov. de specialita.

Dan de ORO/XL vs Niche, hou je van strakke onderbroeken, of van boxershorts? Vlakke of Conische schijven, met beide is niets mis, maar het is gewoon beide net even iets anders en vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. Workflow met de Niche is ietstje fijner met het klepje met de schakelaar erin. Beide zijn niet naar mijn mening niet moeders mooiste, maar ik zou zelf liever voor de strakke ORO kiezen.

Re: Upgrade naar Niche, Mignon XL of?

23
fransg schreef:Gewoon nu de XL nemen en later nog eens wat leuks ernaast.
Joeyvn schreef: do 05 mei 2022, 21:24 Tegen XL
- “maar” 65mm
- snel saai?
Als je verrukkelijke boontjes in de hopper gooit is het nooit saai om daar vlot maalsel uit te halen waar je heerlijke espresso van gaat drinken.

Ik kijk nooit langer naar de maler dan nodig is en denk nooit "zeg zou je niet eens een mop vertellen saaie klootmaler?!"

;-)
Niet? Je moet lief zijn voor je spullen. Je krijgt er een lange levensduur voor terug. Dus af en toe een praatje met je maler…. Probleem bij jou kan wel zijn dat je je aandacht moet verdelen over meerdere malers.

Re: Upgrade naar Niche, Mignon XL of?

25
Lance Hedrick heeft recent een filmpje geplaatst waarin hij - voor mij heel duidelijk - aangeeft wat de nadelen van de Niche zijn, met name op de smaak waar je naar op zoek bent. In het kort vindt hij na een jaar gebruik dat het met conische malers moeilijker is om de lichte bloem en fruitsmaken op te halen die hij juist graag heeft.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™