Gezocht: tweedekans koffie set-up

11
Keyser schreef:
omeCo schreef:
BoonR schreef:
Thanks, ik heb je Strega in een ander topic voorbij zien komen. Mooi ding! Ik heb zeker nog warme gevoelens bij een Strega maar het gaf soms ook zijn makken. Niet erg lang geleden brak een handvat en vloog de hendel terug met de nodige stukken in de koffiecorner ;-). Ik zoek een E61 zetgroep en bij voorkeur een Mozzafiato, Mechanica, Technika. Mijn horizon is verder zeer beperkt gezien ik bijna alleen ervaring heb met laatstgenoemden. Ik zag een mooie Mozzafiato (helaas gereserveerde) op Marktplaats staan in Roosendaal.

Ik wacht in deze groep gewoon even af wat er op mijn pad komt. Dank voor het aanbod.
Is oké. Ik heb ook geen haast. Ik had een mooi plannetje maar de beoogde machine die op mp stond, is vandaag verkocht. Dus het feest gaat even niet door….
Welke machine zoek je Co?
Op de valreep want we gaan zo opstijgen!!

Een Profitec pro 800
Afbeelding

Wordt vervolgd vanaf Lesbos
Afbeelding
Afbeelding

Update: de koffers moeten nog ingeladen…

Re: Gezocht: tweedekans koffie set-up

12
Ik ga ook eea opruimen.

HG-1 1 kg ingemalen en staat sindsdien stil.
Bezzera 09 net ingebruik genomen toen mijn L-r al kwam en toen ook werkloos geworden.

Beide apparaten dus echt eigenlijk ongebruikt!

Ophalen heeft de voorkeur.
Woon in zuid-limburg.

Maler 750,- en espresso-apparaat 450,- (ex postzegel)

13
Allen,

Dank tot heden voor reacties.

In de wildernis van gebruikte koffiemachines en malers merk ik dat ik zonder focus geen combinatie vind die er ook nog wat sierlijk uitziet in onze nieuwe keuken.

Mogelijk kunnen jullie een machinesuggestie geven om wat kaders te stellen.

Ik lees veel positieve geluiden over maalkwaliteit van Eureka machines. Belangrijk element daarnaast is ook het aantal db’s. Tot de dag dat ik mijn laatste maler had (Quamar M80e) was mijn partner rond 7:00 uur in het weekend klaarwakker na mijn maling.
Als ik nu circa €500,- €600,- aan een gebruikte maler besteed, wat zou dan een mooi koffiemachine kunnen zijn? Voor mij is stomen belangrijk, omdat ik veelal cappuccino’s maak. Ik heb bij de bouw ook een vaste wateraansluiting aangelegd naar de koffiecorner.

Totaal budget circa €1000,- tot €1200,-. Een prijs waarvoor ik mijn vorige set heb verkocht excl. accessories.

🙏
Bezzera Strega Top, Quamar M80E, MOCCAMASTER|select, Bialetti Moka Express

14
Je zou ook naar de Lelit MaraX kunnen kijken, dat is mijn vorige machine geweest. Was er zelf ontzettend tevreden over, twee jaar met veel plezier gebruikt. Als het goed is heeft de MaraX ook een 'steam mode', waar hij de prioriteit geeft aan stomen. Ik gebruikte hem zelf altijd in de normale 'brew mode', maar ik denk dat het andere wel meer geschikt is voor jou.
Op marktplaats zie ik dat dit de enige persoon is die hem aanbiedt:
https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... ccessoires
Wel een mooie set overigens, met een Eureka Mignon Specialita. En wellicht kun je nog onderhandelen over de prijs...?

15
Madencio schreef: do 14 jul 2022, 10:13 Je zou ook naar de Lelit MaraX kunnen kijken, dat is mijn vorige machine geweest. Was er zelf ontzettend tevreden over, twee jaar met veel plezier gebruikt. Als het goed is heeft de MaraX ook een 'steam mode', waar hij de prioriteit geeft aan stomen. Ik gebruikte hem zelf altijd in de normale 'brew mode', maar ik denk dat het andere wel meer geschikt is voor jou.
Wel een mooie set overigens, met een Eureka Mignon Specialita. En wellicht kun je nog onderhandelen over de prijs...?
Thanks! Ik zag liever een andere maler (grotere schijven), maar het is wel een leuk set met garantie. Koffiemachine (merk) is nieuw voor mij, maar heb ook wat reviews gekeken en die waren in lijn met jouw ervaring. Ik heb een bod gedaan wat mogelijk iets te ver van zijn vraagprijs ligt, maar het blijft Marktplaats.

16
BoonR schreef:
Madencio schreef: do 14 jul 2022, 10:13 Je zou ook naar de Lelit MaraX kunnen kijken, dat is mijn vorige machine geweest. Was er zelf ontzettend tevreden over, twee jaar met veel plezier gebruikt. Als het goed is heeft de MaraX ook een 'steam mode', waar hij de prioriteit geeft aan stomen. Ik gebruikte hem zelf altijd in de normale 'brew mode', maar ik denk dat het andere wel meer geschikt is voor jou.
Thanks! Ik zag liever een andere maler (grotere schijven), maar het is wel een leuk set met garantie. Koffiemachine (merk) is nieuw voor mij, maar heb ook wat reviews gekeken en die waren in lijn met jouw ervaring. Ik heb een bod gedaan wat mogelijk iets te ver van zijn vraagprijs ligt, maar het blijft Marktplaats.
Los leveren spullen vaak meer op. Dus koop die set en zet de molen weer op mp. Er staat een Eureka Atom te koop, misschien is dat wat je zoekt?

https://link.marktplaats.nl/m1859500986 ... nt=app_ios

17
BoonR schreef: do 14 jul 2022, 09:41 Allen,

Dank tot heden voor reacties.

In de wildernis van gebruikte koffiemachines en malers merk ik dat ik zonder focus geen combinatie vind die er ook nog wat sierlijk uitziet in onze nieuwe keuken.

Mogelijk kunnen jullie een machinesuggestie geven om wat kaders te stellen.

Ik lees veel positieve geluiden over maalkwaliteit van Eureka machines. Belangrijk element daarnaast is ook het aantal db’s. Tot de dag dat ik mijn laatste maler had (Quamar M80e) was mijn partner rond 7:00 uur in het weekend klaarwakker na mijn maling.
Als ik nu circa €500,- €600,- aan een gebruikte maler besteed, wat zou dan een mooi koffiemachine kunnen zijn? Voor mij is stomen belangrijk, omdat ik veelal cappuccino’s maak. Ik heb bij de bouw ook een vaste wateraansluiting aangelegd naar de koffiecorner.

Totaal budget circa €1000,- tot €1200,-. Een prijs waarvoor ik mijn vorige set heb verkocht excl. accessories.

🙏
Beste BoonR,
Als ik het zo hoor zoek je een machine met goede stoom capaciteit en op vast water.
Ik heb een haast nieuwe ECM Mechanika.
Bericht me maar even als je interesse hebt.

18
Dank voor jullie bijdrage. Inmiddels ben ik door een forumlid voorzien van een ECM Mechanika op vast water.

Nu nog een maler en heb me toch wel laten verleiden door het enthousiasme in een topic hier. Er zijn veel lovende woorden over de Eureka Mignon XL. Ik zou graag een mooie gebruikte machine zien al zal dit niet meevallen. Op MP is er eentje aan mijn neus voorbijgegaan. Iemand hier nog suggesties of leest een baasje dit die weer iets ander wilt?

Ik gaf aan dat ik veelal cappuccino’s drink. Kan een Mignon Specialita dan ook volstaan?
Bijlagen

20
Ik wil misschien van mijn Eureka XL zwart van 29/11/2021 van de hand doen voor 600 euro. Voor dat bedrag krijg je ook een Hopper+bellow+gewicht voor de popcornring t.w.v. 73 euro(dit is incl btw en verzendkosten)
Deze: https://www.etsy.com/nl/listing/1096746 ... 2320433673&
variation1=2348850420

Ik heb de maler niet veel gebruikt. Door de weeks was dit 2x doubleshot en in de weekend 4x doubleshot espresso.

Laat maar weten als je nog interesse hebt. Ik heb de originele verpakking nog voor een eventuele verzending maar ophalen heeft mijn voorkeur.
Ik woon zelf in Tilburg