Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

492
Frup schreef:Hier staat een omrekentabel van dH naar ppm: https://www.waterhardheid.nl/omrekenen.
Als ik het advies van La Marzocco aanhoud (what else), 4 dH is gelijk aan 71 ppm, dan valt 4 dH binnen de marge van LM geadviseerde ondergrens van LM (70-100 ppm). Dus dan zitten @Dirk Jan en @Madencio precies goed. :D
Ik zie dat ik hem tot op de mg/L nauwkeurig kan instellen, dus ik zet hem maar op 80. Zit ik mooi in het midden van wat LM graag ziet. Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

... / 078S

494
Een Koffiebrander bij de zuiderburen totaal zo'n 600km gereden

Een hele mooi Hottop KN-8828P werkelijk in nieuwstaat,
maar is niet nieuw het is model P

We hebben er net 11 uur op zitten, op de heenweg ruim twee uur file gehad en nog de nodige omleidingen we zouden er om 14:45 zijn en voor de zekerheid een half uur eerder vertrokken we/ik kwamen om 16:20 aan kakken, gelukkig had die z'n winkel nog even opengehouden, kreeg ook nog een paar kilo bonen mee, Yasmin coffee uit Ethiopië met veel peaberry's

Hieronder de Hottop Roaster, pas 1 voorgeprogrammeerde roast gedaan met Burundi boontjes, nu eerst nog een hoop lezen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatst gewijzigd door @3aan op za 06 aug 2022, 00:03, 10 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

500
bobbee schreef:Ik geef het een weekje. Heb geen vijver dus komt dan op marktplaats.
Afbeelding
Hoort er ook naast en de molen(s) er op.

Bij mij staat die onder de Combi oven.
Laatst gewijzigd door @3aan op zo 07 aug 2022, 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.