Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

5061
cremalover schreef:
Dirk Jan schreef: wo 17 aug 2022, 09:28
cremalover schreef: wo 17 aug 2022, 07:50 Spelt Rogge uit de molen.
Bewaar je nu x sneetjes in een plastic zak en in de vriezer? Hoe bevalt dat?
Ha . Goed gezien. Bevalt zeer goed. Alleen stuit het duurzaamheidsidee er achter me tegen de borst. Op zoek naar herbruik/sluitbare zakken.
Wij kopen ook brood bij de bakker wat in plastic zak zit, die zakken bewaar ik in een bak en gebruik ik gewoon opnieuw. Misschien idee? Plastic zakjes opnieuw gebruiken ipv eenmalig.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

5062
cremalover schreef: wo 17 aug 2022, 10:23 Ha . Goed gezien. Bevalt zeer goed. Alleen stuit het duurzaamheidsidee er achter me tegen de borst. Op zoek naar herbruik/sluitbare zakken.
Wij, lees ik, spoelen de zakjes om in het sopje waarmee ik de houten lepels etc. mee schoonmaak, hangen het ondersteboven over de maatbeker en de andere dag is het droog.

En ja, Warheart, ik snij het brood doormidden, laat het afkoelen en dan beide helften in een eigen zakje. Een in de koelkast voor direct gebruik en de ander in de vriezer.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

5064
bobbee schreef: wo 17 aug 2022, 14:22 Een brood beste geheel laten afkoelen voordat je het snijdt. Anders droogt het uit.

Wellicht anders bij jouw brood zonder tarwemeel etc maar afkoelen is belangrijk.
Waarschijnlijk wel, het moet nu een beetje uitdrogen. Nu gebruik ik 450 gram vloeistof (250 gr karnemelk en 200 gr water) op 600 gram meel en vaak zit er midden-bovenin een vochtig plekje, vandaar het doormidden snijden bij deze samenstelling
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.