Re: gespot

2471
gilleko B. schreef: vr 16 sep 2022, 10:47 Ja die Strada daar zit alles op wat je wilt hebben. Over high end gesproken.

Afbeelding
Haha, ja. Héél eventjes schiet je de gedachte te binnen, maar dan lees je dat hij een 1.5L brew boiler heeft en 3.5L stoom boiler. De Linea Mini is wat dat betreft al zwaar overkill voor thuisgebruik :lol:.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

2472
Ypuh schreef: vr 16 sep 2022, 19:18
gilleko B. schreef: vr 16 sep 2022, 10:47 Ja die Strada daar zit alles op wat je wilt hebben. Over high end gesproken.

Afbeelding
Haha, ja. Héél eventjes schiet je de gedachte te binnen, maar dan lees je dat hij een 1.5L brew boiler heeft en 3.5L stoom boiler. De Linea Mini is wat dat betreft al zwaar overkill voor thuisgebruik :lol:.
Scheelt een halve liter op de stoom boiler, en een behoorlijk verschil op de brew boiler volgens mij?
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

2473
Ja klopt. De Linea Mini heeft maar een 0.17L brew boiler.

Voor de rest wel een innovatieve constructie. Het water wat daar in komt wordt eerst voorverwarmd door de 3L stoomboiler (als een soort HX). Doordat de brew boiler zo klein is, is deze tussen 2 shots ook weer op temperatuur waardoor je eigenlijk altijd vers water hebt en een consistent brouwsel.

2474
Innovatief niet echt, het is vooral slim gebruik van de aanwezige energie om zo de machine ook makkelijker geschikt te maken voor 110V. KvdW gebruikte het al in 2001 en niet veel later volgde Crem/Expobar in 2004 ofzo met de eerste brewtus.

Qua stabiliteit is de "domme" warmtewisselaar natuurlijk ook ruk, maar of je er nu warm of koud water in pompt je hebt een grote zetboiler, of zware zetgroep nodig als stabiliserende massa. Als dat in orde is is die 30-40ml water in ene van heel kleine invloed, maar de strada is overduidelijk gebouwd op meer volume.

2477
Sla je slag zou ik zeggen(!)

Heb al bijna een jaar een zoek-alert op Etzmax'en op Marktplaats en dit is de eerste die ik voorbij zie komen. Ben er zelf uitermate tevreden over en zie mijzelf niet zo snel meer een andere maler aanschaffen.

2478
Ypuh schreef: za 17 sep 2022, 19:17 Sla je slag zou ik zeggen(!)

Heb al bijna een jaar een zoek-alert op Etzmax'en op Marktplaats en dit is de eerste die ik voorbij zie komen. Ben er zelf uitermate tevreden over en zie mijzelf niet zo snel meer een andere maler aanschaffen.
Zucht, die staat wel helemaal boven aan mijn verlanglijst ;)
Maar goed, spaarpot leeg, dus even diep ademhalen en snel doorbladeren, nu maar hopen dat er met een jaar weer ergens een voorbij fietst :P

2480
GuidovW schreef: za 17 sep 2022, 20:02 https://www.home-barista.com/buysell/l ... 82313.html

Ik denk dat hij hem in Amerika e.o. niet snel zal verkopen…. :D
Hee die staat op Marktplaats en 2de hands. Aardige gast, heb mijn Pullman tamper van hem gekocht.

Hoe denken jullie over dr prijs? Ik vind de machine eigenlijk best interessant, maar wel aardig wat duurder dan ik begroot had.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021