Re: LAGOM P64 van Option-O

81
Ben erg blij dat de P64 in erg goede handen is gekomen!

Het probleem met die oren heb ik ook met mijn CubeTamp.
Hier past de 3-orige PF van Vesuvius ook niet recht in.
Gelukkig kan ik het PF ook schuin in steken met het handvat tegen een van de zijwanden.
Dan is het PF ver genoeg naar achter zodat de tamp kan plaatsvonden.

Veel plezier met deze P64.
Ik heb hem nooit echt gezien maar als hij net zo mooi verwerkt is als mijn net onthulde P100 kan ik je 100% begrijpen!! :)

83
Hij heeft er zo te zien een rare cheapo espressomachine naast staan ;-)

De EG-1 is in die zin de allerbeste van de twee omdat het alle visite in één oogopslag duidelijk wordt dat je als koffienerd van de absolute buitencategorie bent. Daarom alleen al is het van belang de EG-1 erbij te houden, als je er een hebt staan. De Lagom is misschien beter als maler maar ziet er gewoon uit als een serieuze maler die naadloos in moderne thuiskeukens past.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

84
Hi tec malert. Leuk om te lezen dat een stukje materiaal aan vergroting levensgeluk kan bijdragen. Ik heb het ook. Het hebben van de zaak is het eind van het vermaak gaat niet op. Ik ook ben nog steeds erg gelukkig als ik naar mijn spullekkes kijk en het resultaat proef. Succes!

87
Ypuh schreef: vr 30 sep 2022, 08:36
De EG-1, hoe mooi ik hem ook vind, lijkt me niet praktisch. Met de P100 heb je een veelzijdigere keuze die qua prestaties niet onder doet!
Hoe bedoel je dat? De workflow is echt heel goed bij de EG-1, helemaal voor Filter.
De Lagom P100 heeft wel de auto purge functie wat voor espresso op plat wel echt fijn is. Dat vond ik van de P64 voor espresso echt een tegenvaller. Zonder die truc te veel retentie, daar heeft de EG-1 trouwens voor espresso ook wel wat last van. Ik ben niet van de extra handelingen dus dat is zeker fijn bij de P100.
Laatst gewijzigd door fuel op di 27 dec 2022, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

88
Met het risico dat ik weer iemands kindje aan het huilen maak:
Relatief traag, boontjes moet je voorzichtig voeden, altijd met een catch cup werken en die weer legen in je PF en dan nog weer moeilijk doen omdat korreltjes in je catch cup blijven hangen, niet traploos verstelbaar, met een RDT sproeiertje werken, flipperen om de laatste korreltjes uit de maler te krijgen, groot en dan nog het geluid.

Persoonlijk zou ik het snel zat worden met 5-6 kopjes per dag (met name hoe tergend langzaam de hele workflow is). Met 5-6 gasten over de vloer zou ik er niet eens aan beginnen. Al met al is dit type machine voor mij één stap te ver het konijnenhol in met het najagen van de laatste 5% winst. Voor een maler van €4.500 moet iedere kop een leuke ervaring zijn. De P100 lijkt al iets gebruiksvriendelijker door de helft van die stappen beter of niet te hoeven doen zonder op smaak in te leveren. Filterkoffie drink ik thuis niet dus kan ik ook niet over oordelen.

P.s. Blijf de EG-1 wel de vetst uitziende maler vinden en vind het ook erg gaaf dat dit type malers bestaat. Lijkt me alleen niet heel praktisch als enige maler.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

89
Ypuh schreef: zo 09 okt 2022, 18:50 Met het risico dat ik weer iemands kindje aan het huilen maak:
Relatief traag, boontjes moet je voorzichtig voeden, altijd met een catch cup werken en die weer legen in je PF en dan nog weer moeilijk doen omdat korreltjes in je catch cup blijven hangen, niet traploos verstelbaar, met een RDT sproeiertje werken, flipperen om de laatste korreltjes uit de maler te krijgen, groot en dan nog het geluid.

Persoonlijk zou ik het snel zat worden met 5-6 kopjes per dag (met name hoe tergend langzaam de hele workflow is). Met 5-6 gasten over de vloer zou ik er niet eens aan beginnen. Al met al is dit type machine voor mij één stap te ver het konijnenhol in met het najagen van de laatste 5% winst. Voor een maler van €4.500 moet iedere kop een leuke ervaring zijn. De P100 lijkt al iets gebruiksvriendelijker door de helft van die stappen beter of niet te hoeven doen zonder op smaak in te leveren. Filterkoffie drink ik thuis niet dus kan ik ook niet over oordelen.

P.s. Blijf de EG-1 wel de vetst uitziende maler vinden en vind het ook erg gaaf dat dit type malers bestaat. Lijkt me alleen niet heel praktisch als enige maler.
Je kan gewoon rechtstreeks in je portalfilter malen hoor met een EG-1, en als je het toerental op max zet dan is de maler ook heel snel. Maar is dat beter :roll:
En niet traploos verstelbaar vind ik hoe Weber dit heeft uitgevoerd juist een pluspunt, tevens zijn de stapjes zo klein dat je niets mist.
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU