Re: gespot

2621
Klasse A versterker wel.

Er wordt een permanente, lage spanning door de transistor gestuurd om precies op diens basisspanning te blijven. Dit verhoogt de collectorstroom en signalen met een lagere spanning worden ook versterkt. Deze stroom wordt de ruststroom genoemd en is essentieel bij de klasse A versterker. Door deze techniek, heb je de minste vervorming en dus het beste geluid. Het nadeel is dat de klasse A versterker veel verbruikt en ook snel warm wordt.
En het hoge stroomverbruik is goed merkbaar op de elektriciteitsrekening. Het rendement van een klasse A versterker is ook maar 50 procent – maar het levert wel de beste geluidsresultaten. De vergelijkbare klasse B versterkers zijn veel energiezuiniger.

Enfin, het blijft gissen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

2622
bobbee schreef: do 13 okt 2022, 13:25 Klasse A versterker wel.
Klopt, maar ik heb class D monoblokken, die blijven ijskoud ook al zijn ze geheel afgesloten met zonder luchtgaten.
https://kostverlorenvaart.blogspot.com/ ... -time.html

Mijn kortegolfontvangers daarentegen, die 50-65kg wegen, die moeten eerst een uur lekker opwarmen en dan zijn ze fijn stabiel.

Ik moet nog eens meten wat die verbruiken maar ik doe die vnl in het koude seizoen aan en dan is die verwarming lekker, dan kan de kachel laag.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2625
Hebben jullie niet alweer afscheid genomen van een corona-hobby?

Ik had gelukkig wielrennen als hobby, maar ook daar verwacht ik wel een stortvloed aan 2e hands fietsen. Aan de andere kant; er zijn ook veel nieuwe fietsers bijgekomen dus de vraag naar (2e hands) fietsen is ook flink toegenomen.

Bij espressomachines zie ik een beetje eenzelfde trend. Er wordt misschien meer verkocht, maar zijn ook meer geinteresseerden. Netto is het aanbod dus niet toegenomen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

2626
Ypuh schreef: do 13 okt 2022, 14:48 Hebben jullie niet alweer afscheid genomen van een corona-hobby?
Met het lopen van 'ommetjes' ben ik gestopt. Dat was even een ding om toch nog buiten de lockdowns om even buitenshuis te komen.

Ik fiets wel vaker. Met twee garmins op het stuur, eentje voor het overzicht en een die desgewenst mooie omwegen over fietspaden kan aanbevelen. De fiets had ik al lang. Een fietshelm erbij aangeschaft, een met bluetooth speakertjes en microfoon en rood licht op de achterkant.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2629
Coffeefriend.nl heeft momenteel 3+1 gratis actie op hun 200ml Loveramics cappuccino kopjes (alleen de 'Pottery serie').

Met kortingscode "EERSTE5" krijg je ook nog €5 korting op bestellingen boven de €50, dus daarvoor moet je nog even iets kleins meebestellen.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.