Re: Weber Unifilter

11
Ruim 400 euro (na verzenden en BTW) voor een filterdrager en ingebouwd bakje is mij wat te gortig, maar het lijkt mij wel een mooi product verder.

Een EG-1 is voor mij nog steeds een droom, maar zo'n unifilter hoeft dan weer niet per se. Ik maak heerlijke koffie met IMS, E&B en Pullman bakjes in mijn run of the mill bottomless portafilter.

Trouwens zoals anderen hier aangeven nog geen issues gehad met precision bakjes die scheuren. Men zegt wel eens dat de gaatjes in dat soort bakjes na verloop van tijd vervormen door de druk die erop komt, maar ik gok dat dat als thuisgebruiker toch flink lang zal duren tot je zover bent. Dan koop ik wel gewoon een nieuw bakje tegen die tijd.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

Re: Weber Unifilter

12

fransg schreef:
De geschiedenis van Weber Workshops samengevat? Lyn wordt geheel niet meer genoemd, uitgewist.
[/quote]
Is zeker niet ok, maar zou dat niet zijn dat Weber wel het gezicht is maar er nog een deel financiers zijn en Craig Lyn eigenlijk een redelijk aantal gelijkaardige producten verkoopt waaronder ook een hg1 naast de bean cellars, blind schakers ed en zo eigenlijk een concurrent is?

Dat gedoe rond Apple en bvb red bull F1 bij die kopi deva maler vind ik persoonlijk zo beu. Mocht dat nu head engineer zijn bij La Marzocco of Victoria Arduino of zo dan voegt dat iets toe.

Ik ben nog steeds heel tevreden vd Key aan die verlaagde prijs maar die had idd van in het begin een beter systeem mogen hebben om de boontjes op het juiste tempo in de maker te krijgen.

Maar die unifilter is me een raadsel hoe doe een beste nieuw espresso accesoires of zo in de wacht heeft kunnen slepen. Kosten-baten zie ik dat niet goed komen