Re: La Marzocco Linea Mini

201
RikC schreef:Nou vandaag de waterfilter spullenboel besteld. En het is inderdaad John Guest speedfit geworden voor de leiding :)
Dat is mooi! Ben wel benieuwd hoe het in de praktijk bij jou wordt aangesloten hiermee.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

202
Work in progress... nog ff staan om zeker te zijn dat alles lekdicht is. Speedfit leiding voor nu ff op z'n plek gehouden met ducttape.
Brita Purity C50 filter met instelbare filterkop.
Aquastop (+ reset opzetstuk) omdat er geen afvoer is bij de espressomachine als beveiliging.
Er komt nog een Y-stuk op de vaatwasserkraan met geintegreerde keerkleppen zodat nevernooit vaarwasserwater in de espressomachine terrecht kan komen: https://www.sanitairwinkel.nl/p/7604493 ... roomd-kiwa
Espressomachine: Linea Mini, Malers: etzMAX, Comandante

205
bobbee schreef: vr 04 nov 2022, 21:15 Nice! Ziet er goed uit. Handig die leiding.

(alleen die stopcontacten onder een kraan, is dat een goed idee?)
Thx! Ja ben er ook aangenaam verast door was echt een prettig spul om mee te werken.

En tsja, daar zaten de voorbereidingen voor de elektra (vaatwasser, oven) nou eenmaal. Niet voor niets van die buitenstopcontacten er gemonteerd en de achterkant helemaal dichtgekit...

207
… mijn LM heb ik meteen door Alleborgh laten plumben. Zonder extra kosten.
Mijn aansluiting loopt echter middels 2 aan elkaar geknoopte metalen flex slangen (achter de keuken/vaatwasser) waar de LM dan aan hangt. Dan kan simpeler met dat JG spul.
Pre-infusie kon ik dus meteen activeren. Ik zit nu op 4 sec. en dat werkt goed. Maar het is lastig te zeggen of het verschil is te proeven. Ik drink momenteel veel cappu’s, die smaken echter heerlijk.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

208
Frup schreef: vr 04 nov 2022, 22:15 … mijn LM heb ik meteen door Alleborgh laten plumben. Zonder extra kosten.
Mijn aansluiting loopt echter middels 2 aan elkaar geknoopte metalen flex slangen (achter de keuken/vaatwasser) waar de LM dan aan hangt. Dan kan simpeler met dat JG spul.
Pre-infusie kon ik dus meteen activeren. Ik zit nu op 4 sec. en dat werkt goed. Maar het is lastig te zeggen of het verschil is te proeven. Ik drink momenteel veel cappu’s, die smaken echter heerlijk.
Mooi om te horen, en fijne service! Dacht idd. eerst ook aan braided slangen aan elkaar knopen...

Hier is de boel ondertussen ook operationeel, 'm ook maar eens op 4 sec gezet.

209
Knap staaltje werk, en slim van die keerklep. Zit even in een fase in mijn leven dak er geen tijd voor heb, althans dat denk ik. Maar die pre-infusie mogelijkheid en zo lonkt. Mooi van LM om voor LMLM-eigenaren hun machines eigentijdser te maken. Had ik nooit gedacht toen dat apparaat op de markt kwam met dat flimsy draaiwieltje voor de boilerdruk.

210
RikC schreef:
bobbee schreef: vr 04 nov 2022, 21:15 Nice! Ziet er goed uit. Handig die leiding.

(alleen die stopcontacten onder een kraan, is dat een goed idee?)
Thx! Ja ben er ook aangenaam verast door was echt een prettig spul om mee te werken.

En tsja, daar zaten de voorbereidingen voor de elektra (vaatwasser, oven) nou eenmaal. Niet voor niets van die buitenstopcontacten er gemonteerd en de achterkant helemaal dichtgekit...
Snap ik hoor. Was niet om te zeuren maar meer als opmerking. Je hebt er al goed over nagedacht.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’