Re: gespot

2752
fransg schreef:Mogelijk een van de vroegste modellen met pre infusie op boilerdruk
Ja zoals die van jou die nu bij mij staat. Die is wel een redelijke periode verkocht toch?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

2755
Zeker wel een aanrader, heerlijk simpele machine. Niet voor de hippe lichte brandingen maar de goed ontwikkelde medium roasts gaan er super op. 1500 lijkt me veel voor de 'gewone' versie met metalen wanden maar 1000 vind ik behoorlijk goedkoop, iets ertussenin zou dus een mooi punt kunnen zijn.

Bobbee heeft die versie, zij het de 'Luxe' uitvoering met glazen ruiten in de zijwanden
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

2756
Ja, duidelijk een originele L1. Ook te zien aan de controle lampjes (rood en groen). En toen was het hout nog een retrofit.
Prima ding. Hooguit de pressostaat en het veiligheidsventiel vervangen voor de nieuwe versies als dat niet al gedaan is. Meer (technische) verbeteringen zijn er niet volgens mij.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

2757
Ik kan de machine zeker aanraden. En met de Niche ernaast en Medium roast koffie zit je op de 1e rij met deze combo.

Ik geef toe dat ik af en toe wel wat meer speelruimte mis in pre infusie en zetdruk maar tegelijkertijd als ik dan de espresso of cappuccino drink besef ik mij dat ook zo gewoon heel erg goed is!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’