gespot

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: gespot

Berichtdoor bobbee » di 06 dec 2022, 12:37

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: gespot

Berichtdoor fransg » di 06 dec 2022, 13:15

bijgaand jeugdfoto van mij.Afbeelding
In mijn jeugd ruim 60 jaar geleden kregen we op een gegeven moment een echt 'paspoort' van de melkfabriek. Het was het eerste officiële persoonsdocument dat ik kon verwerven dus ik was er best zuinig op. Geen idee waar het voor diende maar ik was er zeer van onder de indruk. Koude melk vond ik overigens vies, en nog steeds. De melkboer kwam bij ons op de koffie, even opwarmen want vroeger was het ijskoud in bijna alle jaargetijden en zijn handschoenen lieten de vingertoppen vrij zodat hij de dikke glazen flessen kon pakken uit zijn kleine kar waarmee hij net als vele andere melkboeren van de melkfabriek alle melkproducten door de stad verspreidde. Bovenin de fles zat een laag room en als je die eraf schepte kon je er slagroom of boter van maken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: gespot

Berichtdoor Ypuh » do 08 dec 2022, 14:46

Weet niet of deze Faeme 2 groep uit 1967 al gespot was, maar gave machine om mooi te maken en ergens neer te zetten:

https://www.marktplaats.nl/v/witgoed-en ... l-compleet
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: gespot

Berichtdoor Pti » do 08 dec 2022, 15:28

Oude RVS ketels hebben roestproblemen dus wel flink mee oppassen.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: gespot

Berichtdoor gilleko B. » vr 09 dec 2022, 10:34

Oude RVS ketels hebben roestproblemen dus wel flink mee oppassen.
Ahaa, er zit of op zijn minst heeft er een nadeel gezeten aan RVS ketels tov messing/koper.

Afbeelding






Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: gespot

Berichtdoor Pti » vr 09 dec 2022, 11:13

Het RVS van toen rot gewoon door het is niet zo mooi als het prachtige 314 of 316 waar ze nu vaak boilers van maken. Daarnaast hebben de machines met rvs boilers veel minder gangbare leidingen, dus als de boiler of een van de leidingen wordt afgekeurd voor revisie heb je gelijk een grote uitdaging (lees kostenpost).

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: gespot

Berichtdoor gilleko B. » vr 09 dec 2022, 12:20

Het RVS van toen rot gewoon door het is niet zo mooi als het prachtige 314 of 316 waar ze nu vaak boilers van maken. Daarnaast hebben de machines met rvs boilers veel minder gangbare leidingen, dus als de boiler of een van de leidingen wordt afgekeurd voor revisie heb je gelijk een grote uitdaging (lees kostenpost).
Mooie info, dankAfbeelding

Afbeelding


jelveen
Berichten: 70
Lid geworden op: do 16 jun 2022, 22:05

Re: gespot

Berichtdoor jelveen » ma 12 dec 2022, 17:55

Mijn silvia v3 krijgt een paar kleine kuren en heb stiekem wat last van GAS...Wie niet hier :D . Nou bevalt de silvia me prima en zag bij kookwinkel.nl een mooie aanbieding volgens mij:https://www.kookwinkel.nl/rancilio-silv ... z4QAvD_BwE

Iemand ervaring met deze winkel? Addertje onder het gras wat ik over het hoofd zie? Op de meeste plekken is hij zomaar 400 euro duurder namelijk l.

Gebruikersavatar
Verenjano
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 23 okt 2020, 20:02
Locatie: Zeist

Re: gespot

Berichtdoor Verenjano » ma 12 dec 2022, 18:09

Als ik het goed zie, is de duurdere de Pro X en die je linkt de ‘gewone’ Pro.

Ik ken de apparaten niet zo goed, maar de X heeft blijkbaar oa een andere (grotere?) portafilter, pre-infusie en een manometer.

Met de winkel is volgens mij niks mis.
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: gespot

Berichtdoor Dirk Jan » ma 12 dec 2022, 18:50

Toen ik nog in Hilversum woonde kwam en kocht ik daar, bij Oldenhof dus, regelmatig. Goede winkel, goede bediening.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron