Eureka Oro Mignon single dose

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor Madencio » ma 23 jan 2023, 09:26

Geef het een kans... AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Ja absoluut, wellicht ben ik te kritisch ook hoor. We gaan het zien :)
... / DF83

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor bobbee » ma 23 jan 2023, 10:02

Ik denk dat het wel goed komt, even wennen misschien.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor Madencio » di 14 feb 2023, 10:22

Nou, weer wat weken verder, en ik loop eigenlijk nog steeds tegen dezelfde issues aan. Het is nu zo erg dat ik ook op de maler aan het kloppen en doen ben, om maar dat laatste beetje koffie eruit te krijgen. Mind you, niet het laatste 0.1gr ofzo, maar echt 0.5-0.6gr. Vanochtend bijv. 19gr erin, en 18.4gr eruit. Dat is toch niet helemaal de bedoeling lijkt me.
Dus van Pommeren ff gecontacteerd, malertje ff heen sturen om het te laten checken, kijken of zij kunnen vinden waar het probleem ligt.
... / DF83

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor fransg » di 14 feb 2023, 10:40

Als je niet fanatiek klopt en sleurt, en dus de eerste keer 0,7g minder eruit krijgt, krijg je de eerstvolgende keer wel de 18g eruit? Dan kun je dat beetje opvul gewoon in die hoekjes laten zitten toch? Scheelt veel gedoe.

In mijn R120 gooi ik er 20g in, dan komt er in 2,5 seconde ook 20g uit, dat hussel ik, dan gooi ik 2g ervan weg. Lekker simpel genieten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor Madencio » di 14 feb 2023, 11:16

Als je niet fanatiek klopt en sleurt, en dus de eerste keer 0,7g minder eruit krijgt, krijg je de eerstvolgende keer wel de 18g eruit? Dan kun je dat beetje opvul gewoon in die hoekjes laten zitten toch? Scheelt veel gedoe.

In mijn R120 gooi ik er 20g in, dan komt er in 2,5 seconde ook 20g uit, dat hussel ik, dan gooi ik 2g ervan weg. Lekker simpel genieten.
Ja, dus in principe zou je kunnen zeggen dat je zo'n 10% van je koffie weggooit. De een zegt: ja prima, heb ik geen probleem mee. De ander vindt het zonde. Denk dat er voor beide wel iets te zeggen is.
Het gaat me meer om dat ik lees dat er zo'n 0.2-0.3gr retentie zou moeten zijn, daar ben ik tot zover niet aan gekomen.
... / DF83

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15045
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor fransg » di 14 feb 2023, 11:29

Het gaat me meer om dat ik lees dat er zo'n 0.2-0.3gr retentie zou moeten zijn, daar ben ik tot zover niet aan gekomen.
En als je de eerste keer niet klopt veegt en zuigt, komt er de volgende keer dan wel 100% uit?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5621
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor gilleko B. » di 14 feb 2023, 11:34

Ik heb als tweede molen nog steeds die Eureka Olympus HS met 75mm mythos schijven. Op tijd malend elke keer eenzelfde hoeveelheid grammen aan maalsel bleek illusoir. Retentie, zeker en vast. Clumpcrusher voorkomt sprayen maar bij fijn malen vermorzelt het niet de klontjes. Dus ik zet de timer op net iets minder, en druk heel kort het portafilter tegen de aan/uit knop totdat ik het juiste aantal grammen heb. Dat werkt heel goed en het maalsel/smaak is nmm goed en lekker. Maar voor notoire singledosers wellicht blasfemie. Maar dat als ik de Etzmax niet gebruik





Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor omeCo » di 14 feb 2023, 13:08

Ik heb als tweede molen nog steeds die Eureka Olympus HS met 75mm mythos schijven. Op tijd malend elke keer eenzelfde hoeveelheid grammen aan maalsel bleek illusoir. Retentie, zeker en vast. Clumpcrusher voorkomt sprayen maar bij fijn malen vermorzelt het niet de klontjes. Dus ik zet de timer op net iets minder, en druk heel kort het portafilter tegen de aan/uit knop totdat ik het juiste aantal grammen heb. Dat werkt heel goed en het maalsel/smaak is nmm goed en lekker. Maar voor notoire singledosers wellicht blasfemieAfbeelding. Maar dat als ik de Etzmax niet gebruik

Afbeelding
Ik heb 1 molen: de Olympus HS met 75 Mythos! Ik herken precies wat je beschrijft. Momenteel Costa Rica Dark op de molen en daarmee geen klontjes.
Indien toch dan maakt de normcore daar gehakt van.

En even kort op de aan/uit. Werkt perfect. Tenzij je te kort drukt. Dan maalt hij een hele dosis. Snel nog een keer drukken en hij pauzeert.
Ik kan er mee lezen en schrijven.

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 558
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor Madencio » di 14 feb 2023, 13:40

Het gaat me meer om dat ik lees dat er zo'n 0.2-0.3gr retentie zou moeten zijn, daar ben ik tot zover niet aan gekomen.
En als je de eerste keer niet klopt veegt en zuigt, komt er de volgende keer dan wel 100% uit?
Nee ook niet, blijft altijd wat achter hangen helaas.
... / DF83

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 321
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Eureka Oro Mignon single dose

Berichtdoor robinfcb » di 14 mar 2023, 00:55

Gekke vraag maar ik heb een keer de hopper losgehaald dat schroefje dus losgedraaid, maar om een vage reden krijg ik dat schroefje nu niet meer erin, hij zit los!? Ik zie niet waar ik dat schroefje in vast moet draaien. Heeft iemand een foto van waar dat schroefje precies in gedraaid hoort te zitten?
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron