Te grove maling Mahlkonig Vario Home

1
Hallo

Na meer dan een jaar voorgemalen koffie te hebben gekocht voor mijn Rocket Cellini, werd het een keer tijd om een goede maler aan te schaffen. Inmiddels ben ik nu een paar weken de gelukkige eigenaar van een Mahlkonig Vario Home, omdat er zoveel goede verhalen over die maler op dit forum stonden. En ik moet zeggen dat ie erg prettig in gebruik is.
Het probleem is dat ik na de 1e dag nooit meer een superfijne maling heb gekregen. De extractie is veel te snel, ook al heb ik de maler op z'n allerfijnst gezet. Ik kan het ook al zien aan het maalsel dat het te grof is.
Hebben jullie hier meer ervaring mee? En wat zou ik hier aan kunnen doen? Ik mis mijn ristretto! :(
Rocket Espresso Cellini ; Mahlkonig Vario Home ; Mypressi Twist; Aeropress; Bodum French Press

Re: Te grove maling Mahlkonig Vario Home

4
toet54 schreef:Alles leuk en aardig, maar als de molen niet doet wat hij moet doen zou ik me wenden tot het verkooppunt, in plaats van "raad" te zoeken op dit forum. Je hebt gewoon garantie! Of heb heb je liever dat allerlei amateurs over papieren schijfjes beginnen?
Tsja, of misschien is er wel iets simpels wat hij fout doet maar even niet doorheeft..? In dat geval kunnen allerlei amateurs hem misschien wel perfect helpen. De vraag is ook niet 'wie is hier techneut en weet hoe ik hem uit elkaar moet halen', de vraag is: 'herkent iemand het probleem en wat zou er aan het handje kunnen zijn'..
Of ben jij iemand die elke keer dat z'n computer word niet opstart, naar het servicecentrum van microsoft loopt die die computer vervolgens even herstart en dat alles het weer doet?

9
Ai, ik had niet verwacht dat mijn vraag zoveel discussie zou opleveren. Maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties!
Ik denk dat ik eerst maar eens te rade ga bij mijn leverancier, misschien heeft ie vaker van dit probleem gehoord. Kan me ook niet voorstellen dat het niet te verhelpen is, als ik zoveel positieve dingen over die maler heb gehoord.
Rocket Espresso Cellini ; Mahlkonig Vario Home ; Mypressi Twist; Aeropress; Bodum French Press

10
Bluecold schreef:http://www.home-barista.com/grinders/re ... 10282.html

Dusss.

toet54, Je had ook gewoon kunnen vragen 'wat zei jouw verkooppunt?' zonder de rest van het forum hier uit te maken voor 'allerlei amateurs'.

Dit is de info die ik zocht, super! Mocht de leverancier er niet uitkomen, dan kan ik dit eens gaan proberen. Dank je!