Handpresso espresso met de hand. Complete set paar keer gebruikt. Ik ben meer een cappuccino drinker dan een espresso drinker en kies op de camping liever voor filter koffie. Kan met versgemalen koffie maar er bestaan ook pods voor. Deze mag weg voor een leuk bod.
Vraagprijs 15 euro
Excl verzendkosten of op te halen in Utrecht zuilen.
Re: Handpresso
2Je hebt een pb!
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino
3Hij is binnen. Wat een leuk ding! Ik was wat sceptisch vanwege de weinig enthousiaste review van James Hoffmann, maar hij valt mij reuze mee. Ik heb er tweemaal espresso mee gemaakt, en beide smaakten goed met weliswaar weinig maar voor mij voldoende crema. Ik denk dat het verschil in enthousiasme te maken heeft met de lage dosis die James gebruikt, namelijk 5 gram in plaats van de 7 gram en 8 gram die ik heb gebruikt. Het mandje is klein dus het is een gepriegel om alle koffie er in te krijgen, maar ik heb geen last gehad van een kapotte puck, zoals James Hofmann in zijn review. Ook liep de espresso bij mij rustiger door dan bij hem. Ook lijkt hij het apparaat niet voor te verwarmen, dus hij heeft vermoedelijk te weinig extractie gehad. Ik ben wel enthousiast, en neem hem mee op vakantie samen met mijn aeropress en cafetière.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino
5Leuk om te lezen! Dan wordt het weer goed gebruikt
Hier mag een slotje op want het is dus verkocht!
Hier mag een slotje op want het is dus verkocht!
| Profitec Pro 800| niche zero|v60 | aeropress |1zpresso x-pro s | Genecafe
6Ik heb er ook één. Inderdaad, wel voorverwarmen en zeker 7 of 8 gram koffie gebruiken. Kleine bakkies maar de koffie smaakte me altijd prima.
Na één jaar gebruik ging hij echter kapot, hij bouwde de druk niet op. Opgestuurd en kosteloos gerepareerd teruggekregen. Omdat we hem alleen tijdens de vakantie gebruiken pas weer na een jaar gebruikt. Dat ging de eerste dagen van de vakantie goed goed, totdat hij begon te lekken toen ik het water door de koffie liet persen. Daar een filmpje van gemaakt en gevraagd wat daar aan te doen is. Dat filmpje opgestuurd naar de leverancier. Nog geen antwoord op gekregen. Zal ze weer eens bellen. Zelf denk ik dat de afdichtingsring z'n werk niet goed meer doet. Ik ervaar het als een leuk maar storingsgevoelig apparaat.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
7Ik heb hem ook gebruikt met veel plezier. Het is een beetje stoeien met ter plekke malen en het in zo'n cupje persen. Ik gebruike ESE pods van Brandmeesters en dat werkte prima voor de vakantie.
Helaas is hij nu gesneuveld door kalk en dat kreeg ik niet opgelost.
Helaas is hij nu gesneuveld door kalk en dat kreeg ik niet opgelost.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO
8Ik kreeg er een tijd geleden een kado, als ik me wel herinner van een mede-forumlid, heb 'm even geprobeerd en meteen aan een buurtgenoot doorgegeven
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
9@mloes en @Barista74: jullie schrijven dat de Handpresso ook met ESE servings gebruikt kan worden, maar ik zie die mogelijk niet. Of bedoelen jullie misschien de opvolger de "Handpresso Pump"? Die ziet er hetzelfde uit maar daarbij wordt expliciet vermeld in de beschrijving en op de doos dat hij geschikt is voor zowel gemalen koffie als ESE servings. Voor onderweg zijn die servings namelijk misschien wel handig.
10In de ESE versie heb je waarschijnlijk een aparte inzet ervoor. Maar in principe als je het filterbakje eruit laat past het prima.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2