Welke molen voor in de camper?

1
Ik heb heel veel gelezen en ook al wat tips gehad en andere topics. Dank daarvoor.
Maar ik ben het overzicht kwijt omdat er ook veel nieuws op de markt is en komt. Daarom een nieuwe topic...

Dankzij alle tips is het voor thuis duidelijk: 2 malers. 1 voor espresso en 1 voor filterkoffie (Commandante heb ik weer in gebruik).

Maar nu dient zich een ander probleem aan: reizen met onze camper. Ik neem mijn La Pavoni Professional mee en ik heb in de camper een Hario V60. 2 malers meenemen is geen optie. De commandante heb ik bij me maar mijn vrouw wil voor de V60 gewoon een elektrische maler. Ze is namelijk ook regelmatig overdag alleen als ik dan naar mijn werk ga.

Welke maler is er geschikt voor espresso (= de belangrijkste en meest gebruikte functie) maar kan ook goed overweg met V60 maling (en evt. filterkoffie).
Bij voorkeur Single Dose maar GOD is ook goed. De Niche Zero staat toch al op mijn lijstje (voor thuis), ondanks dat mijn vrouw 'm niet mooi vind. Maar er is vast meer. Help!

Re: Welke molen voor in de camper?

7
dual purpose is doorgaans drama. met de Niche kan het maar is de kwaliteit voor filter op zijn best matig. de DF64V met SSP 64 multipurpose burrs kan een optie zijn, maar leverbaarheid en praktijkervaring? een Sculptor met SSP 64 MP idem?

mooier en hoogwaardiger: Zerno. maar duur!

je kan ook een goede relarief snelle handmaler voor je Pavoni inzetten en een fatsoenlijke filtermaler voor de V60. de Ode (filter only!) is zeker een prima optie.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

8
Dank bvds!

DF64V is inderdaad nog niet leverbaar. Maar binnen een maand wel, begreep ik. Goede tip van die SSP multi schijven. Dat is een heel serieuze optie.

Sculptor 064S of 078S heb ik e.e.a. over gelezen/gezien. Lijkt ook een heel goede optie.
@bvds: je noemt specifiek de Sculptor met SSP64. Bedoel je daarmee dat de 078S geen goede keuze is?

Zerno is prachtig! Momenteel nog niet leverbaar en inderdaad flink duurder maar ik kijk er wel met een schuin oog naar. Ik heb me zelfs ingeschreven als geïnteresseerde voor de Presale ;)

Voorlopig de komende vakantie de Commandante meenemen, daarna zien we wel wat er leverbaar is en dan rustig een keuze maken.

9
de SSP MP burrs zijn goed voor filter en met name light roast espresso.

check deze eens:

https://youtu.be/3twt5di68PE

de Sculptor 78S lijkt voor MP toepassing best geschikt! de kleine broer + SSP 64 burrs zal zeker niet goedkoper zijn. motorisch komt de 78S mij vertrouwenwekkender over.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs