Re: De kosten die de pan uitrijzen

722
fransg schreef:Ben ik met je eens

Maar die ‘journalist’ is een luie sukkel
Is misschien geneens een geschoolde journalist maar gewoon een tekst schrijver, soort dozen schuiver zoals in de koffiemachine wereld ook vaak te vinden is. Hebben geen kennis van koffie maar verkopen wel machines.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

723
bobbee schreef: di 18 jul 2023, 07:41Is misschien geneens een geschoolde journalist maar gewoon een tekst schrijver
Ik heb eens het huiswerk van een leerling journalist nagekeken op verzoek van haar moeder want het werkstuk was belangrijk voor de punten. Het sloeg nergens op en ik heb veel van de ergste taalfouten en rare zinnen verbeterd. Later vroeg ik of het had geholpen maar de reactie was geweest "hoeft al niet meer, ik heb het ingeleverd en de docent vond mij een van de besten" -- ze is inderdaad allesverwoestend aantrekkelijk dus ik gun die docent zijn genoegens ook wel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

725
ErikW schreef: di 18 jul 2023, 09:45 Kwaliteit van de Nederlandse journalistiek ...
Waar is het beter?

Als ik CNN kijk vind ik dat ze daar veel teveel 'nieuwslezers' hebben die iets min of meer samenvatten of aankondigen en dan de ander het woord geven die vervolgens hetzelfde in andere bewoordingen vertelt om daarna door te schakelen naar de collega ter plaatse die zegt wat een woordvoerder van de politie of regering bekend zal gaan maken waarna die functionaris inderdaad, geflankeerd door een aantal naaste medewerkers die heel ernstig de camera inkijken, het zojuist al vele malen bekend gemaakte nieuwsfeit bekendmaakt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino