TimvdBerg schreef: di 25 jul 2023, 21:51
Hey,
Besef je wel dat hier een licentie op rust, en dat het dus niet de bedoeling is om hier een slaatje uit te slaan?
Onderaan de Thingiverse pagina:
✖ | Sharing without ATTRIBUTION
✔ | Remix Culture allowed
✖ | Commercial Use
✖ | Free Cultural Works
✖ | Meets Open Definition
Ik vind dit een valide punt waar ik zelf ook mee heb gezeten. Sterker nog: ik heb me indertijd ook druk gemaakt over de prijs die werd gevraagd voor het simpele wdt-tooltje (die situatie was iets anders omdat de ontwerper daar een specifiek bedrag had genoemd waarvoor de tool verkocht mocht worden).
Maar allereerst betreft deze licentie het ontwerp, niet de 3d-print zelf. Daarnaast is de gevraagde prijs naar mijn mening inderdaad aan de lage kant, het dubbele zou eerder commercieel zijn (zie Etsy waar variaties voor dat soort bedragen verkocht worden).
De officiele regels van de licentie zijn:
CC’s NonCommercial (NC) licenses prohibit uses that are “primarily intended for or directed toward commercial advantage or monetary compensation.”
En hoewel je daar over kunt twisten zie ik het aanbieden van deze tool voor deze prijs niet in strijd met deze regel. Daarnaast bied ik het alleen hier aan, niet op marktplaats of in mijn webshop.
En ik zet na het opschonen van de bestanden de Pavoni versie ook 'gratis' online zodat iedereen die kan gebruiken of voor meer geld kan verkopen op Etsy bijvoorbeeld.