Dag Lui,
Mijn naam is Ronald, 33 jaar oud en sinds een jaar geleden ben ik mij wat meer gaan verdiepen in de wereld van koffie. Het is ooit begonnen met een senseo, die ik na 5 keer gebruiken van de hand heb gedaan aangezien ik dit niet lekker vond.
Daarna kwam er een Bosch kruiden/bonen malertje met een Frenchpress en bonen uit de supermarkt. Aangezien de maalgraad niet te bepalen is werd deze al snel vervangen voor een Baratza encore en ben ik bonen gaan kopen bij lokale branderijen. Dit is een langere tijd mijn setup geweest maar ik kon en kan erg genieten van een goede espresso en dat kon ik zo niet maken. Dus de zoektocht ging verder.
Uiteindelijk na het nodige uitzoek werk een Cafelat robot, tezamen met G-iota DF64 V5 aangeschaft. Deze kwam gelukkig perfect uitgelijnd uit de doos.
Van een goedkoop WDT tooltje die de koffie nogal verplaatste overgegaan naar die van Sworksdesign en zelf op de draaibank handjes/wanten voor de robot gedraaid tezamen met een tool/bus voor het rechtstandig aandrukken van de koffie in de basket.
Mijn voorkeur qua koffie ligt momenteel toch richting een medium roast uit Indonesië en Brazilië.
Re: Even voorstellen
3Welkom! Gave set!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’
4Vandaag de df64 even geupgrade met een rvs cup en een andere houder hiervoor.
7Welkom Ronald, een mooie liefhebbers set! Ben ook wel eens benieuwd naar zo'n Cafelat Robot.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.