Dag forumgenoten,
Tijdje niks gepost op dit forum, maar ik heb iets te slijten
Context:
Ik ben een weekje in Vietnam geweest en ben daar geïnspireerd door de koffietraditie. Ik wil me dan ook gaan verdiepen in pour over koffie (v60, misschien chemex) en deze mooie Rocket mag daarom vertrekken. Ik heb hem eind 2021 tweedehands aangeschaft, een E61 revisieset erin gezet en een drukmeter erop. Die laatste is natuurlijk niet per se belangrijk, maar ik vind 'm leuk.
Verder dagelijks gebruikt voor de cappuccino bij het ontbijt en/of als er bezoek is.
Voor de espresso hou ik m’n Pavoni, die ik toch al vaker gebruik dan de Rocket.
Netjes regelmatig gebackflusht en een paar keer ontkalkt in de afgelopen 2 jaar. Er zit altijd zo’n onthardingszakje in het reservoir. Verder gewoon schoon gehouden, rubbers vervangen als ze daaraan toe waren etc.
Over de machine:
Hij komt uit 2008 en is het eerste model Cellini onder de Rocket naam, maar is voor zover ik weet gelijk aan de ECM versie.
Kortom, het is een HX machine met 1,8 liter boiler en een E61 zetgroep. Stoom- en warmwaterkraan erop, 1300 watt element, tja, the usual.
Hij ziet er nog netjes uit voor z’n leeftijd en doet ook braaf wat ‘ie moet doen: heet water door gemalen koffie persen.
Extra’s:
- IMS douchescherm
- IMS 2 kops filter (van Lelit, hier via het forum gekocht)
- Lelit 58,55mm tamper (wederom via het forum)
- Drukmeter op de zetgroep
- De originele filters
- Blindfilter
- Magnetisch trechtertje voor filterhouder
Boilerdruk staat op ongeveer 1,1 bar
Pompdruk op 9-10 bar
Vraagprijs
Ik gooi ‘m bij weinig animo voor 500 op MP. Hier ben je uiteraard welkom om een bod te doen. Ik sta ook open voor een ruil (+bijbetaling) tegen een mooie maler. Een Comandante C40, ik roep maar wat
Ophalen
In Zeist.
[verkocht] Rocket Cellini
1
Laatst gewijzigd door Verenjano op zo 15 okt 2023, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
La Pavoni Europiccola 1989 | Fiorenzato T80 | V60 | 1zpresso JX-Pro-S