Re: Timemore Sculptor 064 en 078

681
rosepeug schreef: di 17 okt 2023, 18:28
namor schreef:Gents, in welke batch zitten jullie mallers die momenteel geleverd worden?

Mijne Zwarte 064s zit in 4de batch en ik zie die nog niet aankomen
3e batch. 4e zal niet lang meer op zich laten wachten denk ik
zit 3 weken tussen volgens mij. Nog even geduld dus, ik zit ook te wachten. Kan iedereen mooi aankloten voor ik hem heb en met tips helpen :D
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

682
Mischa123 schreef: wo 18 okt 2023, 08:49 Ondertussen al een aantal espresso's mee gezet met verschillende bonen (Ethiopie en Brazilie). Had maar 1 misser die veel te fijn was gemalen ( zat op 2) en daarna verschoven naar 3. 19 gram in 45 gram uit, allebei liepen iets traag door. Had echt geen zichtbare :D :D channeling. Liepen zelfs mooier dan mn afgestelde DF64 haha. Smaakten allebei al best goed zonder goed af te stellen. Veel body en :D :D smaak, al was de Brazilie nog een beetje ongebalanceerd, maar ik moest naar werk, dus had geen tijd meer haha. Ik heb trouwens niet geseasoned.
Verder vind ik die klikker echt leuk. Ik moest wel even wennen aan het geluid van de maler. Hij is wel stiller, maar wel een wat hogere irritante toon vergeleken met mn DF64.
overall tot nu toe heel erg blij.
Vanavond vrienden over die geen zure espresso kunnen waarderen, dus dan wordt ie meteen op de proef gesteld. :D

PS: hebben jullie ook zo'n te groot shirt erbij gekregen?
Welk ‘te groot’ shirt?…. Maar dat zegt meer iets over mijn bouw :D :D
Vond het idee wel leuk om zo’n shirt mee te sturen!,.. alleen dan vreemd om een XXL te sturen.. maar misschien is dat de gemiddelde maat van een koffiedrinker :D

685
Las net op Tweakers https://gathering.tweakers.net/forum/vi ... e/76877516 (met foto's) van een apparaat waar van af fabriek, de onder burr verkeerd in de machine geramd was, en dus massief vast en niet te verwijderen meer, niet in de drie uitsparingen maar minstens twee cm verder doorgedraaid, met zichtbare beschadigingen, QC lijkt dus wel een dingetje te zijn bij de heren van Timemore, alles checken voor je hem in gebruik neemt lijkt mij geen overbodige luxe, als ik ook al gehoord heb van losse schroeven in de molen etc. Damn, wat een manier om je naam naar de knoppen te helpen.

686
Beetje kort door de bocht vind ik eigenijk, duizenden malers zijn verkocht en nu een paar missers om wat voor reden dan ook wat dan direct kenmerkend zou moeten zijn voor algehele beleid?
Hoe het wordt opgelost is waar het in die gevallen omgaat en ik denk dat ze dat wel netjes zullen doen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

689
Hier zat de maalschijf scheef en niet goed vast. Ik kwam er gelukkig op tijd achter.
Werkt nu prima naar behoren, maar ben blij dat ik hem even heb open gemaakt.

Overigens is er nagenoeg geen retentie vanaf de tweede maling.

Kleine opmerkingen:
- Ik vind de maalgraad niet goed af te lezen met het streepje aan de zijkant.
- Rpm knop zit niet handig aan de achterkant
Lelit Bianca | Sculptor 078s | G-iota | Clever Dripper | Timemore C2