Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1451
Frup schreef:Een goedkoop ‘balgje’ bij Amazon. Omdat er toch nog vaak wat maalsel in de chute blijft hangen bij sommige bonen.
Tikken helpt wel, maar niet voldoende. Dit balgje past perfect. Ik was verbaasd wat er nog uitkomt.
Eigenlijk denk ik niet dat het veel uitmaakt, maar voor het gevoel van ‘zero’ retentie wel leuk.

Afbeelding
Met welke maler?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1453
Leuk! Heb ik ook, ik had een handdoek haakje met een zuignap en die gebruik ik hiervoor. Die van jou is chiquer. Soms puff ik ook juist niet de fines eruit omdat de fines de smaak wat negatief kunnen beïnvloeden.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1454
Grotendeels met je eens hoor Bob, al ben ik nieuwsgieriger naar Erik82 zijn overbewerkte stukje metaal. Het vakmanschap wat daarvoor nodig is maakt het voor mij al een soort 'functional art'. Hoop dus ook dat dit soort verhalen gedeeld blijven worden zonder altijd maar weer over de pleuro's te hoeven discussieren.

Hier ook weer ontopic:
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

1455
Ypuh schreef:Grotendeels met je eens hoor Bob, al ben ik nieuwsgieriger naar Erik82 zijn overbewerkte stukje metaal. Het vakmanschap wat daarvoor nodig is maakt het voor mij al een soort 'functional art'. Hoop dus ook dat dit soort verhalen gedeeld blijven worden zonder altijd maar weer over de pleuro's te hoeven discussieren.
Snap ik en ben ik ook eens met je. Ik zal er rekening mee houden. Goed dat je het nu op deze manier uit want dan kan ik er wat mee in de toekomstige discussies en zal ik bewuster reageren. Waarom ik zo reageer is omdat in mijn beleving het juist belangrijk is om nuance te houden in de weg naar goede koffie voor mede (nieuwe) koffiepraters en wordt er juist al heel snel veel geld uitgegeven en is alleen het dure goed genoeg. Daar probeer ik dan op in te haken door enigszins wat van die nuance toe te voegen aan de claims die voortkomen uit die dure aankopen om de toon op het forum leuk en toegankelijk te houden.

Maar graag dus! Zet de conversatie vooral voort.

1456
Ook ik vind het erg leuk om al die verhalen te lezen van wat er mogelijk is. Zelf ben ik heel tevreden met mijn minimale setjes, de Silvia en de Europiccola en ik zal niet zo snel iets 'duurders' kopen, maar ik smul van de verhalen. Bijvoorbeeld van de spullen die diRossi maakt, prachtig, maar voor mij meestal te duur, maar heel fijn dat hij dat maakt!
En ik ben zelf prima instaat om te bepalen of het voor mij iets zal toevoegen. Net zoals als die 'gold plated' kabels voor mijn geluidsboxen.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Wat heb je voor het laatst gekocht?

1458
fransg schreef:Pti schreef onlangs dat hij dit filterbakje vaak gebruikt en ik geloof dat ik deze nog niet had, of in elk geval niet recent in mijn handen genomen dus ik heb er eentje laten overkomen:
IMG_7181.jpeg
IMG_7180.jpeg
IMG_7179.jpeg
IMG_7178.jpeg
Goed voorbeeld van geen high end. Geen rechte wanden en hoeken en geen gaatjes tot op de rand. Ik leer snel!

Grappig, het ziet er ouderwets uit als je het naast zo’n Sworksdesign legt, om maar wat te noemen.

1460
fransg schreef: wo 25 okt 2023, 18:48 Pti schreef onlangs dat hij dit filterbakje vaak gebruikt en ik geloof dat ik deze nog niet had, of in elk geval niet recent in mijn handen genomen dus ik heb er eentje laten overkomen:

IMG_7181.jpegIMG_7180.jpegIMG_7179.jpegIMG_7178.jpeg
De bakjes worden nog eens een hype! Ben wel erg benieuwd wat je bevindingen zijn. En eigenlijk zou iemand met een Sworks of WAFO bakje hem eens naar je toe moeten sturen ter vergelijk. Ik zou wel benieuwd zijn naar je mening.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021