Re: eric's

11
HolyBean schreef:
cremalover schreef:Zo'n metertje kost via amazon net geen tientje.Zo'n adapterserje kost bij mijn HD mannetje denk ik 10 ero voor mijn oliedrukmeter.

Met 120 euro worden we genaaid.
Ik ga zo'n metertje kopen en het adaptertje knutsel ik zelf wel in mekaar.
Vergeet niet de verzendkosten vanuit de USA naar NL, die zijn inbegrepen in de 120 dollar, het zijn dus dollars en geen euro's. ;)

Zelf maken is bijna altijd goedkoper, moet je het wel kunnen en daar ook nog eens zin en tijd voor hebben. En wat kost jij per uur? Om nu gelijk te gaan roepen dat we genaaid worden :roll: En waarom je we vermeld, ik voel dat totaal niet en heb tot grote tevredenheid en zonder enkele moeite die 120 dollar aan Eric betaald.
De verzendkosten maken het natuurlijk extra duur.
En als ik hem zelf ga proberen te maken kost dat ook tijd en moeite.
Blijf het echter erg veel geld vinden voor wat je krijgt.
Voor 70 euro had ik hem gelijk besteld.

12
Inderdaad is het 120 dollar, geen euro, wat tegen de huidige koers uitkomt op €92, en lees nu eerst eens alles wat op die linkjes staat. Dan zou je lezen dat Eric die thermometertjes heel voorzichtig open zaagt en ze met vloeistof vult en weet-ik-veel-wat ermee doet en ze uiteindelijk aanvult met ringetjes en klembusjes e.d. en ze dan ijkt, en dat je dus een heel ander -en beter- product krijgt dan simpel een optelsom van de dingetjes zoals jij ze noemt.
Ik schreef al eerder dat hij heel open is in zijn communicatie en precies uitlegt wat hij je levert, aangepast en al. En dan lees je ook dat hijzelf er niet echt winst op maakt.
Dus ik heb er een heel ander beeld bij dan nu geschetst wordt.

En nee: ik heb geen enkel aandeel in de Erics.

Oh ja, van die €92 gaat er ook nog eens €10 naar CoffeeKids, een Goed Doel: http://www.coffeekids.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

13
Spironski schreef:
Inderdaad is het 120 dollar, geen euro, wat tegen de huidige koers uitkomt op €92, en lees nu eerst eens alles wat op die linkjes staat. Dan zou je lezen dat Eric die thermometertjes heel voorzichtig open zaagt en ze met vloeistof vult en weet-ik-veel-wat ermee doet en ze uiteindelijk aanvult met ringetjes en klembusjes e.d. en ze dan ijkt, en dat je dus een heel ander -en beter- product krijgt dan simpel een optelsom van de dingetjes zoals jij ze noemt.
Ik schreef al eerder dat hij heel open is in zijn communicatie en precies uitlegt wat hij je levert, aangepast en al. En dan lees je ook dat hijzelf er niet echt winst op maakt.
Dus ik heb er een heel ander beeld bij dan nu geschetst wordt.

En nee: ik heb geen enkel aandeel in de Erics.

Oh ja, van die €92 gaat er ook nog eens €10 naar CoffeeKids, een Goed Doel: http://www.coffeekids.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb het PDF manual bestand doorgelezen.
Waar waarom ga je een precisie instrument bedoeld om temperatuur te meten openzagen en met vloeistof vullen?
Waar gaat die vloeistof in?
Waarom?
Is het Wodka,espresso,gewoon water?
Ik heb de meter voor 12 euro.
De adaptor heb ik ook al.
Ga het zaakje bestellen en installeren.
Lukt het niet heb ik pech en ben ik 150 euro kwijt. :oops:

:oops: keep you posted.

14
Van de faq's van de pdf:
12. What can you say about the quality of the thermometer and/or thermistor?

Well, ahem, ahem, I’m glad you asked this also. We have all seen the dozens of digital thermometers available in stores and on the internet. Heck, just do a “google search” on [digital thermometer] and sit back a while. As received by me, these thermometers are put together in a manner commensurate with their cost. HOWEVER, taking them apart, cleaning out the globs of excess hot melt glue, applying the heat shrink tubing to the thermistor leads, and dabbing the thermistor in heat transfer grease makes them very nice indeed. The thermometers utilize a 50K ohm NTC (negative temperature coefficient) thermistor of surprisingly high quality and that has an industry standard temperature-resistance curve.
In short, I take an “OK” product and make it darn good.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

15
Hij zegt dat hij de thermometertjes uit mekaar haalt en een beetje verbeterd.
Ik geloof er niks van.
Metertje kost me 12 euro.
Ik laat jullie wel weten hoe lang mijn Taylor9840 meegaat.
Gaat het fout dan heb ik ongelijk. :mrgreen:

16
Hij zegt dat hij de thermometertjes uit mekaar haalt en een beetje verbeterd.
Ik geloof er niks van.
Heb je daar een reden voor?

17
Alhoewel de metertjes maar een euro of 12 kosten heb ik geen reden om aan de kwaliteit te twijfelen.Veel micro electronica kost tegenwoordig weinig.
Verder is het volgens mij een bi metaal thermometer die digitaal adleest.Geeb high tech.

20
Opvallend.Elke willekeurige twinferrule fitting kost hier een eurotje of 12.
Maar die met 6mm metrische draad is niet te krijgen.Swagelock verkoopt ze voor 50 e ex.Waanzin!
Waarom verkoopt Swaglok net die krenge voor 60 euro?

Mmmhhh.....

Ik moet of zelf iets draaien of verder zoeken.
Maar 60 euro voor een prulletje van dik een tientje.Dacht het niet.