Ik heb recentelijk een Mignon Libra gekocht vanwege het GBW principe. Heerlijk, niks meer afwegen.
Daarnaast gebruik ik een Rocket classic (professionale) met een VST filter basket (17gr).
Voor de Libra gebruikte ik een Mazzer mini en vulde ik al mijn filter basket met 21gr. Als ik deze vulde met 17gr of 18gr dan raakte mijn koffie verdeler niet eens de koffie aan en was de doorloop te snel.
Nu met de Libra heb ik het nulpunt bepaald, daar minimaal de verstel op vanaf gedraaid en als ik nu mijn filter basket met 21gr vul dan lijkt er veel meer koffiw in te zitten vs de Mazzer. Daarnaast is de doorloop veel sneller.
Ik heb het gevoel dat deze dus gewoon niet fijn genoeg maalt. Eigenlijk bevalt mij de Libra dus nog niet. Daarnaast vind ik ook dat de portafioter houder van de Libra erg statisch is en veel koffie vasthoudt. Heeft niks met de fijnheid te maken, maar gewoon nog een puntje waar ik niet tevreden over ben.
Iemand nog tips voor mij?
Mignon Libra - maalt niet fijn genoeg
1
Laatst gewijzigd door krizzziz op wo 27 dec 2023, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.