Re: Timemore Sculptor 064 en 078
941Mooi!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Ook ik heb hem aangeschaft en het is echt een mooie kwaliteit. Echter bij mij staat het puntje zo'n 1 a 2mm van de draaiknop af...als je dus gewoon rechtop staat kan je nog steeds niet echt goed aflezen. Heb de maker gemaild, had jij dat ook Marco?omeCo schreef: zo 07 jan 2024, 09:46 En wat kan zo’n klein hulpmiddel een verschil maken! Nu ik een vast punt tov de draaischijf heb, is het een peuleschil om de maalgraad 1 streepje fijner of grover af te stellen.
Dus een goede aankoop die het koffieleven echt een stukje makkelijker maakt!
Heb ik ook maar vanwege ogen die bij -8 glazen pas wat scherp zien en rekening houdend met mijn leeftijd maar dat ik daar in mijn bril geen voorziening in heb laten aanbrengen, moet ik toch altijd van heel dichtbij naar de maalstand kijken. En dan heb ik dus geen last van die millimetermr Blanc schreef:Ook ik heb hem aangeschaft en het is echt een mooie kwaliteit. Echter bij mij staat het puntje zo'n 1 a 2mm van de draaiknop af...als je dus gewoon rechtop staat kan je nog steeds niet echt goed aflezen. Heb de maker gemaild, had jij dat ook Marco?omeCo schreef: zo 07 jan 2024, 09:46 En wat kan zo’n klein hulpmiddel een verschil maken! Nu ik een vast punt tov de draaischijf heb, is het een peuleschil om de maalgraad 1 streepje fijner of grover af te stellen.
Dus een goede aankoop die het koffieleven echt een stukje makkelijker maakt!
Mooi tooltje!!Maart3nL schreef:ik heb net een ander model https://www.etsy.com/nl/listing/1590626 ... ef=hp_rv-1 zie dat die inmiddels helaas duurder is geworden.
deze heeft geen vaste afstand tot de knop dus zolang die in de espresso range zit kan die er heel dicht op zitten. voor de filter range moet die dan wel iets verschoven worden. ben er super happy mee zonder is het afstellen van de molen gewoon niet fijn!
Hier valt dus verder geen verbetering meer te verwachten maar het pijltje is een grote verbetering. Waar ik nu, met de snel uitdijende collectie tools op Etsy, op wacht is een mooie portafilterhouder zodat ik rechtstreeks in het filtermandje kan malen. Er is er al 1 maar die is niet zo fraai.mr Blanc schreef:Thanks ja ik heb dat dus ook maar had het niet verwacht. Blijkbaar ligt t dus aan dat die knop naar voren komt bij de hoge maalgraden...misschien dat haakje wat m vast zet op de achterkant wegvijlen.dan gaat ie wel naar voren als je dus grover maalt maar dat is niet erg.
Ik had er zelf 1 bij ali besteld! Het idee was leuk maar de uitvoering een drama! de portafilter moet zo dicht onder de chute staan dat t lastig is om m goed te plaatsen! Bij mij stond ie er wat verder af en zat de helft naast t bakje haha. Ik heb t toen maar opgegeven. Maar als er n mooie oplossing komt hoor ik t graag!omeCo schreef: za 20 jan 2024, 08:23Hier valt dus verder geen verbetering meer te verwachten maar het pijltje is een grote verbetering. Waar ik nu, met de snel uitdijende collectie tools op Etsy, op wacht is een mooie portafilterhouder zodat ik rechtstreeks in het filtermandje kan malen. Er is er al 1 maar die is niet zo fraai.mr Blanc schreef:Thanks ja ik heb dat dus ook maar had het niet verwacht. Blijkbaar ligt t dus aan dat die knop naar voren komt bij de hoge maalgraden...misschien dat haakje wat m vast zet op de achterkant wegvijlen.dan gaat ie wel naar voren als je dus grover maalt maar dat is niet erg.
Geduld…
Terug naar “Koffiemolens & malers”