Re: De LONDINIUMs afdeling

1256
PPP schreef: di 09 jan 2024, 14:26
fransg schreef:
ErikW schreef: wo 04 okt 2023, 12:01 Zo, na de aanvankelijk deceptie met de 1e rondjes Vectis, is alles nu in orde!
Het lag niet aan de ringen of het douchescherm, nergens vuil of te veel vet.
Alleen de achterste bout van de groep zat te los. Foutje bij de afleverbeurt . . . . Mag Reiss weten!
Nu die allemaal vast zitten spuit er zelfs geen water bij heel fijn malen.
Ik heb geprobeerd heel fijn te malen zodat de pre-infusie meer dan 1 minuut werd en ik 32 gr espresso in 39 seconden doorloop had.
Dat is best fijn en de groep was nog steeds dicht en nergens water of stoom.

Nu kan ik gewoon ontspannen met de Vectis aan de slag om te oefenen.
Lijkt me nu toch wel een hele fijne machine!! (Mag Reiss ook weten!)
Nieuwe Vectis eigenaar Patrick heeft nu hetzelfde euvel en ik zocht even in de geschiedenis van deze thread tot ik deze oplossing terugvond.

Hopelijk werkt het ook bij Patrick vlot!
Hi Frans, bedankt voor het delen. Heb ze gecheckt. Zitten prima vast. Ik kom wel naar Amsterdam. Volgens mij is het de cylinderwand daar zitten een tweetal beschadigingen in.
IMG_7111.jpg
IMG_7109.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt... Ik zit te twijfelen om een Vectis aan te schaffen maar lees ook op andere fora dat Reiss het niet altijd even goed aanpakt. Iemand anders had ook een beetje een pech model geleverd gekregen en dat was niet helemaal lekker opgelost geloof ik.
Ben een beetje bang qua risico voor een apparaat met fabricage defecten door slechte kwaliteitscontrole. Hem open maken en fixen vind ik niet zo erg, doe ik ook met mijn huidige vibiemme en vind ik alleen maar leuk. Maar als ik zit zou aantreffen zou ik toch wel teleurgesteld zijn.

1258
Ik ben sinds een maand eigenaar van een Vectis. Zoals je gelezen hebt wel een paar kleine dingetjes gehad en toch ik zou de machine morgen weer kopen. De koffie is geweldig. Ik ben echt geen espresso koning maar direct had ik al een betere koffie dan ik ooit thuis had gezet. De machine is compact en toch stoer. En ja je zult af en toe iets zelf moeten doen. Kan je geen schroevendraaier vasthouden. Dan rest een Nespresso (bahhhh:-). Van de andere kant iedere espressomachine heeft onderhoud nodig en bij andere machines rest alleen de jaarlijkse gang naar de winkel een hoop €€€. De support en betrokkenheid van Reiss heb ik als zeer prettig ervaren. Tevens is er een betrokken groep Londinium gebruikers die klaar staat voor raad en ook daad. Zo heb ik een geweldige middag bij Frans gehad… die mij direct aan rubbers hielp…
O ja één heeel groot nadeel: je vrienden gaan pas weg na zeker drie bakken koffie… pfff je blijft zetten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

1259
Wauw! Goede mindset! Zoveel plezier, mooi om te lezen.

(zou wel een Vectis erbij willen naast de Londinium R maar dat klinkt een beetje verwend.)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1260
Tja, Reiss is communicatief niet altijd even handig, maar hij vind het gewoon belangrijk dat je bij problemen eerst bij hem aanklopt of bij de londinium communitie, zodat hij de kans heeft het op te lossen.
Doe je dat niet, dan heb je helaas snel zijn mindere kant te pakken.

Heb hem zelf altijd als zeer hulpvaardig ervaren.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58