Re: Wat drink je nu?

4521
Little Roastery, N°17 Honeydew. Brandatum 27-12-2023.

Net op kantoor met de Aeropress gezet, maar daar moet ik nog wel wat aan tweaken. Maar toch al duidelijk zoetje, kruidje en wat weeïgheid. Denk dat hij wat grover mag.
En morgenochtend (of misschien vanavond al) als espresso thuis.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

4522
Even als afwisseling wat nieuws geprobeerd bij Rumbaba. Die marsepein variant doet iets heel bijzonders in een cappuccino/flatwhite/cortado.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)
* SSP MP (Multi-purpose)
* DLC Espresso burrs
Bijlagen

4524
Ik heb maar weer 1 kilootje besteld, koffie van de maand van het Hoofdkwartier, de "Indonees"
Afbeelding
. Vet, zoet, aards kruidig, en geleidend zacht zuurtje. Ook toegankelijke koffie. Ook net weer eentje over den tong laten glijden, kwaliteit koffie draagt weer bij aan een intens stukje ochtendgeluk.
Afbeelding

Afbeelding

4525
gilleko B. schreef:Ik heb maar weer 1 kilootje besteld, koffie van de maand van het Hoofdkwartier, de "Indonees"
Afbeelding
. Vet, zoet, aards kruidig, en geleidend zacht zuurtje. Ook toegankelijke koffie. Ook net weer eentje over den tong laten glijden, kwaliteit koffie draagt weer bij aan een intens stukje ochtendgeluk.
Afbeelding

Afbeelding
Geluk moet je delen, dank hiervoor en blijf genieten!
Afbeelding

Ik pak nu mijn zelf gebrande Panama, een mooie light /medium roast geworden en groen geleverd door jawel, onze hofleverancier 't Hoofdkwartier.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

4527
gilleko B. schreef:Ja, dat branden met een mooie brander is wel iets moois!

Afbeelding
Ik heb geen mooie brander hoor! Een broodbakmachine (2e hands 20 euro) , een verf afbrander (10 euro lidl aanbieding), thermometer (uit de kast), lampje, een emmer en zeef met stofzuiger om te koelen. That's it.

Maar ik heb meer plezier met branden op deze manier dan ooit voorheen met een Gene Cafe, Quest of Behmor.
Afbeelding

[img]https://up.picr.de/46921762bg.jpg[/img]

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!