Oh ja dat is zeker waar van die verschillende malers, zo ervaar ik het ook. Het is heel leuk om het verschil te ervaren tussen een cast, low fines of bimodale schijf. Zo blijf je scherp en kan je mooi de verschillen ervaren.
Alleen vond ik het vrij belachelijk dat iemand die roept geen ervaring met/kennnis van de apparatuur heeft op een ongefundeerd onderbuikgevoel roept dat een ander met kennis en ervaring onzin aan het verkondigen is. En dat met een oude horecamaler waar hoogstwaarschijnlijk goedkope bimodale schijven in zitten die al helemaal niet goed overweg kunnen met de lichte brandingen waar dit topic over gaat. Na jarenlang testen met de meest uiteenlopende apparatuur en bonen heb je toch wel een goed beeld van wat mogelijk is. Het is onder de ervaringsdeskundigen/professionals ook algemeen bekend dat er wel degelijk een aardig verschil is tussen de des betreffende maten schijven. Vandaar mijn reactie.
Re: Licht gebrande koffie
41Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60